IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко тежат електромобилите, предлагани на пазара?

Средното тегло на колите на ток е направо стряскащо

Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, обикновено са много по-тежки от конвенционалните модели заради батериите. Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света.


Mercedes-Benz EQV


Най-тежкият автомобил в списъка е луксозният пътнически микробус Mercedes-Benz EQV, който не е далеч от 3000 кг. Всъдеходът Audi e-tron 55 тежи 2720 кг, следван от друг премиум-модел от този клас - Mercedes-Benz EQC с 2620 кг.

Като цяло над 1/3 от тестваните от Ниланд електромобили тежат повече от 2 000 кг и по този начин средният показател за теглото на колите на ток е близо 1940 кг. Има само 7 модела под 1500 кг, докато повече от половината превозните средства са 1500 и 2000 кг.


електромобили


Това е и големият проблем за електрическите автомобили, защото колкото по-тежка е колата, толкова по-малко ефективна е, което засяга основно пробега. Освен това, превозното средство е и по-скъпо, тъй като трябва да бъде оборудвано с по-мощни спирачки, окачване, колела и гуми. Теглото също така се отразява и на екологичните показатели.

Графиката на Ниланд показва теглото на електромобилите и между другото разкрива колко голям е потенциалът за подобрения. От една страна, батериите с по-висока енергийна плътност биха били добре дошли, но има и други опции, като например клетъчни батерии, които биха могли да направят голяма промяна в бъдеще.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ггг ( преди 1 месец )
    няма да е само от батерията....BMW i3 22 kWh = 1360 kgBMW i3 42 kWh = 1440 kgот тук би следвало батерия 42кWh да е 160 килограма.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До анонимен 6 ( преди 2 месеца )
    Стига ва! Що така не си ти когато си ***? Я схрускай един Снимкерс!)))) Хи хи хи
  • #14
    22 rate up comment 3 rate down comment
    abc ( преди 2 месеца )
    В тази връзка предлагам да се вдигнат винетките на електричките, защото с тази си по-висока маса амортизират повече и пътищата.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    11, да, разбира се: 75 кг.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Фиу-фиууу ( преди 2 месеца )
    От леките i3-йката е ясна: купе от карбон и полимер, рама алуминий. Най-интересно като цялостен пакет е Пежо е-208. Най-бързо, комфортно и добре изглеждащо вътре и вън от градските коли. За извънградско също става: 50 кВтч батерия и 100 kW зареждане на прав ток. Адаптивен автопилот със следене на лентите, возия, стабилност по завоите - топ. ID.3 е по-просторно и бързо, но с по-твърда возия и табло като на Дачия.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 4: Не казвам, че изкривява статистиката, а просто че теглото на колата е малко по-леко. Не че се променя много. До 6: Има шофьори по 60 и по 160 кг. Би ли ми казал ЕС колко кг е отредил за средностатистическия европейски шофьор?
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересен факт от научната фантастика. Във филмът "Терминатор" версията Т850 се захранва от водородна клетка с обем 0.3 литра която има живот 120 години. Единственият начин това да се постигне е чрез водород в твърдо състояние под формата на метал които има супер голяма енергийна плътност. Теорията се ражда 1935г. а чак през 2016г за първи път учени успяха да произведат малки количества метален водород. Така че това което е било фантастика сега започва да става реалност.
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тежички са тия примитивни батерии и с такъв малък капацитет няма да стигнем далеч. Спешно света се нуждае от супер иновация и някакво ново откритие за съхранение на енергия. Има една теория в научните среди която се смята за "светия граал" и горивото на бъдещето което ще може да задвижва всичко от велосипеди до самолети и космически кораби. Синтетичен елемент наречен Metallic hydrogen. Това е водород в твърдо състояние под формата на метал с огромна енергийна плътност.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    абе колко процента ДВГ ще се купят в норвегия? 2 или 3?
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ВМЛ ( преди 2 месеца )
    Според мен е по-интересно сравнението със същия модел ДВГ.