IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов тип батерии ще увеличат пробега на електромобилите с до 200 км

Литиево-сярната технология изглежда обещаващо, но все още е в етап на развитие

Каквото и да си говорим, рано или късно масово автомобилите ще станат електрически. И докато фактът, че транспортът ще бъде екологичен и новаторски ни радва, то процесът към трансформация към по-зелени возила не е толкова бърз и лесен. Основният проблем си остава с батериите и всички ограничения, свързани с тях.


Литиево-сярна батерия


Основният проблем на настоящите литиево-йонни батерии е, че те не могат да складират толкова енергия, колкото ни се иска. Особено при електромобилите. Според японския изследовател Хуи Жанг от Института по технологии в Окинава, автомобилите с такъв тип батерии средно могат да изминат до 300 км с едно зареждане.

В Япония, обаче, вече гледат към нови източници за батериите, които би трябвало да подобрят нещата. Решението, според Жанг, се крие в литиево-сярните батерии, които биха могли да осигурят достатъчно енергия, за да може един електромобил да има пробег от около 500 км с едно зареждане. Но има и съществена причина за това, новият тип батерии все още да не постъпват в масово производство и да се внедряват.

Причината за забавянето на новата технология е, че литиево-сярните батерии не са достатъчно издръжливи, като техните компоненти са нестабилни и качеството им се влошава сравнително бързо. Когато имате на едно място литий и сяра се получава реакция, при която се формира продукт, наречен литиев полисулфид.


Литиево-сярна батерия


Към момента, при настоящите технологии за литиево-сярни батерии, полисулфидите се образуват бързо, което ще рече, че подобна батерия има доста къс жизнен цикъл и скоро структурата й се нарушава. Но, ако по някакъв начин литиевият полисулфид се конвертира в литиев сулфид или литиев персулфид, би трябвало да се получи перфектна клетка, която ще е по-стабилна и ще може да предложи значително подобрен пробег.

Именно това в момента се опитват да направят в Япония, използвайки порести материали, които да забързат процеса, като същевременно са финансово разумни и лесни за приложение. Учените заявяват, че подобна батерия би могла да се зарежда значително по-бързо от литиево-йонната.

Прототипи на литиево-сярни батерии вече се тестват интензивно, като след 200 цикъла ефективността им е почти същата като в началото. Екипите работят по допълнителното  подобряване на ефективността и се надяват скоро да имат работещо решение, готово за внедряване в индустрията.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    3-фазен ( преди 2 години )
    #7 нищо подобно. Това са заучени партенки. Като почнеш да караш сериозно кола на ток с над 60 кВтч, виждаш че не ти трябва НИЩО повече освен човека на Финес чарджинг да продължава да монтира 120 и 150-киловатови зарядни по магистралите. Да си жив и здрав, братинко! Уиленд на морето само с по едно спиране на Нова Загора и в двете посоки. Те тва е! P.S. Видяхме новата на Приморско - чук е!
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    т.е. пълен б.лук...
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    К. К. ( преди 2 години )
    От пусто-в празно. До безкрай... Тази, сегашната, литиево-натриева и прочие технология за батерии е достигнала своя връх. И този връх е нисък за пробег, идентичен с бензина, особено дизела. Трябва пробив, ново откритие за лелеяната мечта - пробег 1000 км с едно зареждане...
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    това е фак нюз ( преди 2 години )
    Истината е в графеновите, дето казаха че се зареждат за 5-10 минути и дават пробег от 1500км. Ама пусто петролно лоби, все е прът в прогреса.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долния фантазьор: ( преди 2 години )
    Цената на киловатчас при титаниевите батерии обезсмисля приложението им при електромобилите ЗАСЕГА!!! Иначе при хибридните биха били много по-подходящи. И да - литиевосерни батерии ще има. Може би дори по-скоро, но внедряването им в моделна гама е трудна работа.
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига сте си пълнили стенвестника със зелени мечти.Никъкви сяри няма има.Единствената технология която наистина работи са литиево-титаниеви батерии с ел.мотор на постоянни магнити. За огромно съжаляние на евро-трансгендърните зелени политици 90% от титана го държи Путин а магнитите китайците.Сега се правят съмнителни суругати с ниска ефективност и висока маса.Батериите вместо да поефтиняват -поскъпват.Преди 5г. батерия за телефон струваше 10лв.Пробвайте сега да си смените батерията МЪЧНА РАБОТА!
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Жокер продължение ( преди 2 години )
    Освен това въпросната фирма вмомента е в процес на първично публично предлагане, а инфо досега съм срещал само на английски(мин.седмица) и вероятно "бизнес" частта от тази медийна група още на са разбрали :)
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Жокер ( преди 2 години )
    Експерименти с тази технология се правят не само в Япония. В Австралия например една фирма обещава в краткосрочен план да произведе с търговска цел лит.-серна батерия с цикъл на живот около сегашните батерии.Хим. процес е стабилизиран с борофен ( нещо като графен, само че с боронитрид). Имат гарантирани доставки от производител, притежаващ техонология да произвежда боронитрид(BNNT) евтино при много по-иска температура (под 1500 спрямо 5000 преди). А борофена е по-здрав от карбона и по-устойчив
  • #1
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Разгеле, отдавна не бяхме имали пробив и не бяхме изстрелвали електриката напред в развитието. Кога идва следващата обещаваща? Не бавете с много, Четвъртък звучи като добър ден за ново спасяване :D