fallback

Rimac Nevera и Tesla Model S Plaid най-после се срещнаха на пистата

Двата най-бързи серийни автомобила се съревновават на ускорение (ВИДЕО)

Екипът на YouTube-канала DragTimes организира съревнование между лифтбека Tesla Model S в топ-версията Plaid и хиперколата Rimac Nevera. Тези два електромобила претендират с основание за званието "най-бърз сериен автомобил на планетата", така че срещата им на писта за драг беше само въпрос на време.

Четирите електромотора на Rimac Nevera развиват общо 1914 к.с. По паспортни данни това е достатъчно, за да може машината с тегло 2146 кг да ускори от 0 до 100 км/ч за 1,97 секунди. Обявеното от производителя време за изминава на дистанцията за драг от 1/4-миля е 8,6 секунди.

На свой ред Tesla Model S Plaid има 3 електромотора със съвкупна мощност 1034 к.с. Освен, че е близо 2 пъти по-слаб, американският лифтбек е и малко по-тежък от хърватския си съперник - 2192 кг. Обявеното време за ускорение от - 0 до 100 км/ч е 2,1 секунди.

Колата на Tesla има все пак едно предимство и то е в цената - 124 000 долара. Освен това, Model S Plaid наистина ще се появи в масово производство, докато от Nevera ще бъдат направени само 150 бройки и всяка от тях ще струва не по-малко от 2 млн евро.

Напълно очаквано, и трите старта са спечелени от хиперколата на Rimac. След като наскоро тя направо унижи Ferrari SF90 Stradale, този път Nevera не остави шансове на Model S Plaid и се доближи до обявените характеристики, преодолявайки 1/4-миля за 8,62 секунди. Това се случи само седмица, след като същите тези момчета от Drag Times поставиха нов световен рекорд, записвайки 8,58 секунди.

Снимка и видео: Drag Times

fallback
  • #26
    Атанас Филипов ( преди 3 години )
    Удивително е, как се сравнява кола за 2 000 000 с кола за 150 000 долара
  • #25
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Ах, ти да видиш, извън земната тесла без дръжка гепи на тслата дръжката.
  • #24
    samolet ( преди 3 години )
    Тесла ми харесват но Римак си е звяр за мен, супер кола е, да много скъпа за много хора, само като и погледнеш спецификации те разбираш за какво става на въпрос Rimac NEVERA https://electricvehiclespecs.com/rimac-nevera-120-kwh-specifications/
  • #23
    Иван ( преди 3 години )
    Фал стартове да искаш!
  • #22
    Име ( преди 3 години )
    Да не говорим че теслата като напусне пистата пак си остава 2рата най бърза кола в света и пак остава несравнимо по практична от Римака
  • #21
    Име ( преди 3 години )
    Теслата е изглеждала като малолитражна 80коня до АМГ 500коня? Абе по " не умни" коментари могат ли да съществуват. Сравняват семеен седан с хипер-кола само да ви припомня и проклетия седан е по бърз от абсолютно всичко що има ДВГ и не е пипан. По добре теслата никой да не я хаква щото и направените 2000-3000 коня ДВГ ще изглеждат като малолитражки. Теслата струва 130к а другото струва над 2 милиона долара. И пак теслата е 1000 коня и е почти толкова бърза и разликата изобщо не беше голяма.
  • #20
    Име ( преди 3 години )
    Много ме изкефи как един "много умен човек" написа че тези "бракми" не могли да вдигнат 200. Еми приятелю да! Едната вдига 200 мили в час максимална скорост а другата 250! И ги ускоряват веднага а не като бракмите ти с вътрешно горене където ти трябват цяла магистрала пространство да вдигнеш нещо близко до този скорости. И само да ти кажа че и двете коли могат да вдигнат много повече от това. Просто са заключени за да не могат *** като тебе да убиват хора с над 300 мили в час
  • #19
    До 18 ( преди 3 години )
    Щото двете са най-бързите серийни коли на драг! А 3 обиколки на пълна мощност, не са много спортни коли които могат да направят!
  • #18
    Оня ( преди 3 години )
    Общото между двата миксери е , че и двата модела не могат да направят 3 обиколки !?! на оригиналното трасе на Нюрбургринг на пълна мощност ! А защо се сравняват два модела дето нямат нищо общо ...нямам идея. Кат са тръгнали така , да вземат да направят един драг между някоя баничарка и някое Ламбо :):):)
  • #17
    TSLA ( преди 3 години )
    Аз съм TSLA *** и искам да си призная на всички, че обичам да навирам детски колички с формата на Тесла, в аналния ми хипер отвор. Признавам, че си мечтая да ме клатят в Тесла и за това, тя е любимата ми кола. Правя се пред другите с малко мозък тук, че имам Тесла и тези idiots ми вярват. Виждал съм Тесла, само в ютуб, а веднъж един приятел ми казва, че познава един, който е виждал на живо. Искам да ме порят в разпадащия се салон на Тесла и да ми разкъсат широкия ***. Иначе карам Рено 19
fallback
Последни