fallback

Rimac Nevera и Tesla Model S Plaid най-после се срещнаха на пистата

Двата най-бързи серийни автомобила се съревновават на ускорение (ВИДЕО)

Екипът на YouTube-канала DragTimes организира съревнование между лифтбека Tesla Model S в топ-версията Plaid и хиперколата Rimac Nevera. Тези два електромобила претендират с основание за званието "най-бърз сериен автомобил на планетата", така че срещата им на писта за драг беше само въпрос на време.

Четирите електромотора на Rimac Nevera развиват общо 1914 к.с. По паспортни данни това е достатъчно, за да може машината с тегло 2146 кг да ускори от 0 до 100 км/ч за 1,97 секунди. Обявеното от производителя време за изминава на дистанцията за драг от 1/4-миля е 8,6 секунди.

На свой ред Tesla Model S Plaid има 3 електромотора със съвкупна мощност 1034 к.с. Освен, че е близо 2 пъти по-слаб, американският лифтбек е и малко по-тежък от хърватския си съперник - 2192 кг. Обявеното време за ускорение от - 0 до 100 км/ч е 2,1 секунди.

Колата на Tesla има все пак едно предимство и то е в цената - 124 000 долара. Освен това, Model S Plaid наистина ще се появи в масово производство, докато от Nevera ще бъдат направени само 150 бройки и всяка от тях ще струва не по-малко от 2 млн евро.

Напълно очаквано, и трите старта са спечелени от хиперколата на Rimac. След като наскоро тя направо унижи Ferrari SF90 Stradale, този път Nevera не остави шансове на Model S Plaid и се доближи до обявените характеристики, преодолявайки 1/4-миля за 8,62 секунди. Това се случи само седмица, след като същите тези момчета от Drag Times поставиха нов световен рекорд, записвайки 8,58 секунди.

Снимка и видео: Drag Times

fallback
  • #6
    Между другото ( преди 3 години )
    Ферари Страдале с 1000 коня, също губи от Тесла Плейд! Вижте им времената!
  • #5
    Изводът е ( преди 3 години )
    че дори малка страна като Хърватска при добра организация може да има успехи срещу хипер-супер технологичните САЩ-и! И тази тенденция при ел. колите заплашва всички доминиращи досега на пазара.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Затвърждава се мнението ми, че драгаджиите са най обикновени улюгуфрени! Колкото и да не уважавам Т'слата - изправяш кола 1000 коня срещу с двойно повече мощност от 2000. Тук фактора е десния ти крак, за това при така наречения шофьор дори не е нужно да протича мозъчна дейност....
  • #3
    До 2 ( преди 3 години )
    И все пак със всичките кусури дето уж си изброил, Тесла за теб си остава само една несбъдната мечта! А времето на Тесла на писта е по-добро от много хипер спортни коли за милиони!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    И все пак ТеслАта нито е хиперкола, нито може дълго време да е в максимален режим. Най обикновена бангия с добър пробег,със салон под това на среден клас автомобил.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    И все пак Тислътъ може да се ползва за ежедневнен автомобил докато Римак е двуместно купе
fallback
Последни