Опитите за направата на възможно най-икономичните автомобили стартираха повече от преди половин век. Повечето от тях са на японски и европейски производители, което е напълно логично, защото в Северна Америка, например, въпросът с разхода на гориво никога не е бил толкова важен.
За всички тези години бяха създадени редица модели, подчинени именно на по-ниския разход. В случая ще ви покажем 8 концептуални модела, създадени с тази цел. Те така и не се появиха в серийно производство, но част от техните технологии бяха използвани от техните създатели.
8 икономични и необичайни концепции (ГАЛЕРИЯ):
Opel G90 (1999 година)
Повечето детайли са от алуминий, а магният в конструкцията на каросерията позволява допълнително намаляване на теглото. Прототипът тежи 750 кг., като с 3-цилиндровия двигател от Opel Corsa с мощност 60 к.с., харчи 3,85 л/100 км. Въпреки скромния обем на резервоара – едва 30 литра, автомобилът изминава близо 800 км с едно зареждане. Голяма част от технологиите при този прототип по-късно са използвани от инженерите на Opel при направата на първата Meriva.
Повечето детайли са от алуминий, а магният в конструкцията на каросерията позволява допълнително намаляване на теглото. Прототипът тежи 750 кг., като с 3-цилиндровия двигател от Opel Corsa с мощност 60 к.с., харчи 3,85 л/100 км. Въпреки скромния обем на резервоара – едва 30 литра, автомобилът изминава близо 800 км с едно зареждане. Голяма част от технологиите при този прототип по-късно са използвани от инженерите на Opel при направата на първата Meriva.
Opel G90 (1999 година)
Повечето детайли са от алуминий, а магният в конструкцията на каросерията позволява допълнително намаляване на теглото. Прототипът тежи 750 кг., като с 3-цилиндровия двигател от Opel Corsa с мощност 60 к.с., харчи 3,85 л/100 км. Въпреки скромния обем на резервоара – едва 30 литра, автомобилът изминава близо 800 км с едно зареждане. Голяма част от технологиите при този прототип по-късно са използвани от инженерите на Opel при направата на първата Meriva.
Повечето детайли са от алуминий, а магният в конструкцията на каросерията позволява допълнително намаляване на теглото. Прототипът тежи 750 кг., като с 3-цилиндровия двигател от Opel Corsa с мощност 60 к.с., харчи 3,85 л/100 км. Въпреки скромния обем на резервоара – едва 30 литра, автомобилът изминава близо 800 км с едно зареждане. Голяма част от технологиите при този прототип по-късно са използвани от инженерите на Opel при направата на първата Meriva.