Опитите за направата на възможно най-икономичните автомобили стартираха повече от преди половин век. Повечето от тях са на японски и европейски производители, което е напълно логично, защото в Северна Америка, например, въпросът с разхода на гориво никога не е бил толкова важен.
За всички тези години бяха създадени редица модели, подчинени именно на по-ниския разход. В случая ще ви покажем 8 концептуални модела, създадени с тази цел. Те така и не се появиха в серийно производство, но част от техните технологии бяха използвани от техните създатели.
8 икономични и необичайни концепции (ГАЛЕРИЯ):
Инженерите и дизайнерите на Opel също не стоят със скръстени ръце и на автосалона във Франкфурт през 1999 година представят собствен суперобтекаем и много икономичен концепт – високия хечбек G90. Благодарение на впечатляващата форма на каросерията, коефициентът на челно съпротивление е 0,22.
За целта от машината са премахнати почти всички стърчащи елементи, а задните колела са „скрити“. Под пода на автомобила са поставили специални панели, които намаляват съпротивлението на въздуха.
Инженерите и дизайнерите на Opel също не стоят със скръстени ръце и на автосалона във Франкфурт през 1999 година представят собствен суперобтекаем и много икономичен концепт – високия хечбек G90. Благодарение на впечатляващата форма на каросерията, коефициентът на челно съпротивление е 0,22.
За целта от машината са премахнати почти всички стърчащи елементи, а задните колела са „скрити“. Под пода на автомобила са поставили специални панели, които намаляват съпротивлението на въздуха.