Предишното поколение на Toyota Land Cruiser 200 се появи в края на 2007 година, като се предлагаше с два V8 двигателя - усъвършенстван бензинов 4,7-литров 2UZ-FE със система VVT-i и нов турбодизел 1VD-FTV. Първият е оборудван с 5-степенна автоматична трансмисия, а дизеловият двигател получава автоматична скоростна кутия с 6 предавки.
Когато моделът беше актуализиран през 2012 година, бензиновият агрегат беше заменен с 4,6-литров двигател 1UR-FE, който се съчетава с 6-степенен автомат. Фейслифтът през 2015 година засегна екстериора и добави някои електронни системи. По специално, при движение по тежък терен една от колелата блокира, за да намали радиуса на завиване.
Какви са слабите и силните страни на легендарния всъдеход и за какво трябва да внимава купувачът при избора на този модел? На тези два основни въпроса отговор дава Антон Бондар, главен инженер на фирмата Tolex Tuning, която се е специализирала в ремонтите и поддръжката на Toyota Land Cruiser 200. Той коментира основно версиите с V8 двигател, тъй като такъв мотор не се предлага при новото поколение на всъдехода с индекс 300.
Проблеми при Toyota Land Cruiser 200 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Този мотор не е чак толкова надежден, колкото мнозина очакват от Toyota, но пък заради по-малката мощност – 250 к.с., собственикът спестява от данъци. Проблемите на дизеловия агрегат са увеличеният разход на масло и малкият ресурс на на помпата за охлаждаща течност – около 80 00км. Първото не се лекува, докато второто изисква незабавна намеса и ремонт.
Освен това, при пробег от 150 000 км (а може и по-рано) трябва да се почисти клапана за рециркулация на отработените газове, тъй като по него се натрупват сажди, което кара двигателя да работи неравномерно. Горивните инжектори се обслужват на 200 000 км, като подмяната им не е никак лесно и струва пари. Поради големия въртящ момент - 650 Нм вече от 1600 об/мин - веригата на двигателя се разтяга при голям пробег, като се чува характерен шум.