IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият Nissan Qashqai: Никакви стари лаври (ТЕСТ)

Колата, която роди всички компактни кросоувъри, най-после има трето поколение. И си струваше чакането

Още от самата зора на автомобила, винаги е имало повдигнати модели за онези, на които често им се налага да излизат извън пътя и да газят кал и сняг. Но трябваше да мине век, докато Nissan се сети да направи повдигнат модел и за онези, които карат само по асфалта.



  
    
Дебютният Qashqai бе революция, ехото от която още отеква в автомобилния свят. Той измени целия пазар, и освен това успя само за няколко години да измести Nissan от ръба на фалита към мултимилиардните печалби. Сега японската компания отново се озова в сложно финансово положение след аферата Карлос Гон. И пак на Qashqai се пада задачата да я измъкне от там. Запознайте се с новото поколение на най-важния кросоувър в света.
 
  
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
   
Веднага бързаме да ви кажем, че новото поколение ни най-малко не променя печелившата рецепта от предишните две. Докато повечето конкуренти растат с цели педи, новият Qashqai е само с 3.5 см по-дълъг, и с около 3 по-широк. Това означава малко повече място на задната седалка. А благодарение на преработеното задно окачване и багажникът е пораснал с цели 75 литра, до общо 504.
 
  
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
Задните врати се отварят под ъгъл от 85 градуса, което осигурява най-удобния възможен достъп до задната седалка извън категорията на Rolls-Royce
   
   
Като цяло обаче от Nissan са запазили компактните размери, които правеха тази кола толкова комфортна в града. И са добавили още няколко удобства за семейно ползване - като например задните врати, които се отварят вече почти на 90 градуса. Никъде другаде вкарването на детско столче не е толкова лесно.
 
  
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
   
Новото поколение има даже масажна функция, която успява да създаде точно същото усещане, което и седемгодишният ви син, когато ви рита от задната седалка. За сметка на това седалките са много удобни, мястото е много, включително и на височина, така че 190-сантиметрови хора да се настанят съвсем спокойно.
  
   
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
  
И, естествено, интериорът е на светлинни години от това, което беше Qashqai навремето. Материалите са много по-меки и качествени. Дизайнът на таблото и уредите вече не е като на играчка от пакетче с чипс. Климатикът си има удобни бутони, вместо да гоните с пръст менютата по сензорния екран. Вярно е, че забождането на мултимедийния дисплей отгоре върху таблото не е най-оригиналното дизайнерско решение. Но важното е, че той е лесно достъпен и четлив даже при силно слънце.
  
 
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
  
Дигитални са и приборите пред шофьора, освен в най-ниските нива на оборудване. Android Auto засега се ползва с кабел, докато Apple CarPlay е безжичен. Освен това тук ще откриете един от най-добрите head-up дисплеи извън премиум сегмента.
 
   
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
   
Системите за безопасност включват способност колата сама да спира, за да избегне удар, а също и засичане на движещи се край пътя пешеходци или колоездачи. Qashqai има адаптивен круиз контрол и може сам да си върти волана при нужда, за да не напуска пътната лента. По-високите нива имат също сензори за паркиране отпред и отзад, автоматични дълги светлини, отопляеми седалки и волан. За съжаление още не можем да ви кажем пълните цени за България, но базовият Qashqai ще започва малко над 43 000 лева, което му запазва позицията на един от най-достъпните модели в класа си.
 
  
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
   
  
Използването на алуминий за капака, вратите и предните калници, както и на композитен материал за капака на багажника, е смъкнало теглото на конструкцията с 60 килограма, което се усеща в пътното поведение. Макар че, за да сме честни, заради купищата ново оборудване колата като цяло не е станала по-лека.

На пътя Qashqai се усеща по-стегнат, овладян и пъргав. Воланът е достатъчно прецизен - макар и твърде лек, както при всяка японска кола. Но дамите ще го оценят, а мъжете бързо ще свикнат.
 
    
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
  
При задвижването окончателно е отпаднал дизелът като вариант. Сега можете да имате Qashqai с какъвто поискате двигател, стига да е 1.3 турбо. Този агрегат, създаден съвместно с Mercedes, тук е съчетан с мека хибридна система и е в две степени на мощност - 140 и 158 коня.

 

Nissan Qashqai

156 к.с. максимална мощност

270 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

4425 мм дължина

Това е завидно пъргав двигател за обема си. Освен това алуминиевият блок на цилиндрите е със специално нанопокритие за повече устойчивост - същата технология, която Nissan разработи първоначално за чудовищния GT-R.

По-мощната версия се предлага също със CVT автоматик и с опция за задвижване на четирите колела. Иначе Qashqai е с предно предаване.
 
   
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
    
     
Не сме очаквали, че някога ще кажем такова нещо, но по-хубавата опция всъщност е именно CVT-то. Обикновено тези букви навяват асоциации със зъболекарския стол. Вариаторите произвеждат ужасен звук и също толкова ужасна динамика.  Но тук Nissan са направили много голяма стъпка напред за своя Xtronic, като са му добавили още една маслена помпа. Благодарение на това налягането на маслото е гарантирано, дори когато не подавате газ. В резултат ускорението е забележимо по-добро, и се случва без познатия отчаян вой от трансмисията.
  
   
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
   
    
Все пак не очаквайте чудеса в това отношение. От 0 до 100 километра в час отнема 8.5 секунди - съвсем достатъчно за спокойно изпреварване, но нищо повече. Все пак да не забравяме, че това е семеен автомобил. По същата причина само най-високите версии са с независимо задно окачване. Останалите се задоволяват с торсионна греда, която, честно казано, напълно покрива нуждите на тази кола.
 
  
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
  
    
Официалният среден разход е 5.5 литра в комбиниран цикъл. На международния тест в Полша ние постигнахме около 6.5, без да сме злоупотребявали особено с газта. Ако това ви се вижда много, догодина към гамата ще се присъедини и любопитен сериен хибрид, при който бензиновият двигател зарежда батерията, а колата се задвижва от електромотор.

На финала остава най-важният въпрос. Дали новият Qashqai е на нивото на първия Qashqai?
  
   
Nissan Qashqai 2022 тест драйв
    
     
Веднага бързаме да ви кажем, че ни най-малко не е. Просто защото първият Qashqai не беше кой знае колко хубава кола. Да, беше пазарна сензация. Да, създаде изцяло нов клас. Но не беше нито особено динамичен, нито особено комфортен, нито, между нас казано, кой знае колко добре сглобен. Тази кола вече е няколко стъпала по-нагоре.

Първите две поколения на Qashqai продадоха над пет милиона бройки по цял свят. Третото вероятно бързо ще промени това число - защото в Nissan навреме са осъзнали, че излежаването върху стари лаври няма да ги придвижи напред.


Още снимки от теста на новия Nissan Qashqai вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #15
    16 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Къде си номер 1?На мегдана в Младост ли?БМВ са добри коли но хората,които ги карат не.
  • #14
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей к'ви разбирачи..... новите не се регистрират, не се обслужват и тн.......... Доливаш течност за чистачки и готово... смешници, като отидеш на задължително обслужване в официалния сервиз и ще виеш на умряло. За два филтъра, въздушен и купе за опелче, ми искаха над 230 лв. с работотата. Купих и си ги смених за под 50 лв. двата......Изобщо какво сравнявнявате ябълки с домати. Кой както си реши. Хората с възможности си купуват, а не смятат това толкова онова.... Някои с GLC има ли тук?
  • #13
    22 rate up comment 4 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    Да със сигурност Мерцедеса ще е по- във всяко отношение, но ще е по- и в поддръжката. Нали се сещаш че кола стрвуваща нова 80-100к лв за да падне до 50 за 3 години означава да е на едни 150к км. Т.е. точно началото на потенциалните проблеми и скъпи консумативи. И за 5 години експлоатация имаш едни 5к лв за потенциални планови ремонти ако нищо не се счупи. Докато на Кашкая ще вдигаш капака само за да долееш течност за чистачки
  • #12
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Факт!-тически... ( преди 1 месец )
    паразита рено съществува благодарения на технологиите на Нисан и ежемесечните финансови инжекции от френската държава. Факт!
  • #11
    21 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Е колко пък яка кола на 2-3 години ще си купиш за 50К. нещо което е струвало 80-90К като ново - разбирай някой натъпкан с екстри Супърб, Пасат или нещо подобно. Ако за 50К смяташ, че ще караш М Компетишън на 2-3 години си в голяма грешка.
  • #10
    7 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе каквото и да пишеш, нито Кашкая ще е на комфорта на Мерцедеса, нито на кефа от шофирането, нито на динамиката, нито на излъчването, нито ще е 4Х4, нито на статуса който ти дава един Мерцедес, абе с две думи на нищо. И да 4 годишен автомобил не е нов, но не е и стар. Аз лично не бих си взел СУВ, но такава яка лека кола мога да си купя за 50 хилядарки, 2-3 годишна от престижна марака и няма да има едно нещичко в което този Кашкай да я превъзхожда. Всеки си има глава на раменете и сам преценя.
  • #9
    25 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората с пари си купуват премиум коли на фирма и на оперативен лизинг, и след като ги върнат обратно на дилъра, същият ги продава на колегата 1 ;))). Така де, и той да си мисли че кара премиум ;)
  • #8
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 месец )
    Много сте се объркали, ако си мислите, че немските автомобили са най-желани. Аз например ги избягвам, въпреки че мога да си позволя и дори съжалявам хората, които не разбират от автомобили, но са чували фразата "Мерцедес и всички останали" и скачат на едни проблемни премиум автомобили, които карат с гуми втора употреба и са абонати на автоморгите.
  • #7
    28 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много се забавлявам когато под статия за нова кола някой каже че взима супер лукс на 4-5 години за същите пари. От Горубляне - да, иначе едва ли. Конкретно за GLC-то да за 40-42к лв има бройки в Германия, но на по 200+ к км. И преди доставка. Ако искаш около 100-тина к км скачаш на 56-58к лв сложи доставка, регистрация застраховки и може да го получиш готов за каране около 65к лв. Къде са 42 къде са 65.
  • #6
    20 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Я сега виж съседната статия за давените коли и се сети защо за тия пари имаш най-най БМВ.