Силовият агрегат на всяко превозно средство има определен ресурс. По правило производителите не посочват конкретен пробег на двигателя, като тази информация най-често се получава от собствениците на подобни автомобили. И когато ресурсът на мотора приключи, шофьорът започва да се сблъсква с различни проблеми. Те водят до критично износване на агрегата и се стига до основен ремонт.
Затова е много важно да се определи момента на критичното износване, за да не се навреди на други основни компоненти и системи на автомобила. Разпознаването на признаците на „умиращия“ двигател позволя на собственика да вземе и много важно решение – дали си заслужава да се прави ремонт или е по-добре да се инвестира в друго превозно средство.
Признаци за критични износване на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Цветът на отработените газове е фактор, който може да разкаже много за състоянието на силовия агрегат. Ако от ауспуха излиза дебела и плътна пара, това може да означава повреда на уплътнението на главата на цилиндъра. По правило такава неизправност е придружена от кипене на охлаждащата течност и прегряване на двигателя. Ако не обърнете внимание на този проблем навреме, двигателят ще излезе от строя и ще се наложи основен ремонт.
Ако от изпускателната тръба излиза синкав или черен дим, това означава, че маслото е влязло в горивната камера. Основната причина за този дефект е износването на уплътненията на стеблото на клапана, което ще изисква подмяна с нови елементи. За да се определи тази повреда, двигателят трябва да бъде напълно разглобен и главата на цилиндъра да бъде отстранена.