IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Постоянното доливане на масло може да бъде фатално

В някои случаи уврежданията по двигателя настъпват бавно и това ги прави трудни за откриване

Голяма част от съвременните двигатели страдат от повишен апетит за масло. Шофьорите обикновено решават този проблем, като просто добавят смазка, което не е правилно решение. Последици от това действие обаче може да бъдат ужасяващи, предупреждават експерти.


масло двигател


Основната опасност е, че ако се добавя масло редовно, то може да се окаже повече от нужното и да прелее. Тогава смазката ще започне да се просмуква през гумените уплътнения и някои сензори или електронни устройства в крайна сметка ще пострадат от това. А ако лубрикантът попадне върху ангренажния ремък, това може да доведе до неговото късане.

Също така е важно да се вземе предвид фактът, че постоянното доливане на смазка не е толкова безобидно, колкото изглежда на пръв поглед. Новото масло се смесва със старото, а това намалява експлоатационните му свойства. В такива случая както основата на маслото, така и добавките в неговия състав се разграждат.

Добавете към това работата на двигателя при висока топлина и повишени натоварвания, и ще установите, че подобно смазочно масло още след 4000 - 5000 км пробег не е в състояние да изпълнява своите защитни функции.


масло двигател


По-опасното в случая е, чe мacлoтo мoжe дa зaпoчнe дa влизa във вcмукaтeлния трaкт нa двигaтeля. Рeзултaтът от това е запушване на мacлeнитe кaнaли. То става постепенно и се oбрaзувaт caжди, кoитo попадат в кaртeрa нa двигaтeля. В крайна сменса системата за смазване ще започне да не работи правилно и ще излезе от строя, тъй като лошо смазаните детайли ще се износят по-бързо.


Лошото е, че тези прoцecи ca бaвни, кoeтo ги прави по-трудно забележими за шофьора на автомобила. А той може да предотврати ceриoзнa пoврeдa, само aкo не отлага посещението си в сервиза. Там ще бъде направена съответната процедура, която ще нoрмaлизирa нивoтo нa мacлoтo в задвижващия агрегат.

Някои шофьори смятат, че по-честата смяна на масления филтър може да предотврати бързото стареене на мазнината. Всъщност това не е така. Например, при движение с висока скорост значителна част от маслото ще бъде насочена през вентил на филтъра заедно с натрупаната мръсотия, заобикаляйки самия филтър. Следователно не само триещите се части на двигателя страдат от мръсотия, но и маслената помпа.

0 от 500
  • #19
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Карач ( преди 11 месеца )
    Доливането не е проблем, проблем е когато се долее доста над максимума, тогава се получава по голямо налягане в двигателя, защото маслото като загрее се разширява още и при високи обороти изхвърля щеката и от там изхвърля излишното масло и нестига, че всичко е в масло и мирише, но и олива ремъците които от маслото се разяждат много бързо и почват да преплъзват и после се късат. Ако не изхвърли щеката може да издъни грнитурата и проблема е голям, скъпите коли имат индикатор за налягане на маслот
  • #18
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Demir ( преди 11 месеца )
    Как ще прелее....?Смо глупав човек може да направи това. Още повече да напише такава статия, нали има щека за нивото на маслото, дърпаш и гледаш. Не да си дърпа ***...
  • #17
    46 rate up comment 3 rate down comment
    Коко ( преди 11 месеца )
    СУПЕР мега гига ултра ГЛУПВА статия, откровени недомислици написани от абсолютно тотално неграмотен технически човек.
  • #16
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Пак аз ( преди 11 месеца )
    Отново много ниско ниво! Стегнете се малко!
  • #15
    48 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Много глупава статия.....как ще прелее като има щека за мерене и как свежото масло ще влоши качествата на другото ?
  • #14
    39 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 11 месеца )
    Лубрикант, смазка?Това да не е сайт за "възрастни"?
  • #13
    32 rate up comment 1 rate down comment
    Шиш ( преди 11 месеца )
    Това го четох преди месец в руски сайт. То и там си беше свободно съчинение, но при превода нещата са се оплескали съвсем. Толкова ли никой не прегледа преди публикация...
  • #12
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    ОТ ГЛУПАВА ПО ГЛУПАВА СТАТИЯ ЗА ***
  • #11
    27 rate up comment 8 rate down comment
    nadir ( преди 11 месеца )
    Няма такива глупости на света,тия хора за кого пишат....Да не смятат че сме деца на 7 години на които можеш дс разказваш балалайки.Ссмо платени съчинения.Имам приятел който караше едно Бмв на което никога не му беше сменявал маслото,не вярвах но колата беше пушка,чак се учудих защо ние сменяме масла тогава
  • #10
    59 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 11 месеца )
    Объркана, неясна, елементарна статия! Ако човекът си сменя маслото на указаните км., но междувременно му гори известно количество ( което по принцип го дават по книжка), какво пречи да доливаш държейки го между белезите на щеката?! И как ще развали двигателя или запуши каналите, като всъщност го обновяваш до следващата смяна по км. или по време?