IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Постоянното доливане на масло може да бъде фатално

В някои случаи уврежданията по двигателя настъпват бавно и това ги прави трудни за откриване

Голяма част от съвременните двигатели страдат от повишен апетит за масло. Шофьорите обикновено решават този проблем, като просто добавят смазка, което не е правилно решение. Последици от това действие обаче може да бъдат ужасяващи, предупреждават експерти.


масло двигател


Основната опасност е, че ако се добавя масло редовно, то може да се окаже повече от нужното и да прелее. Тогава смазката ще започне да се просмуква през гумените уплътнения и някои сензори или електронни устройства в крайна сметка ще пострадат от това. А ако лубрикантът попадне върху ангренажния ремък, това може да доведе до неговото късане.

Също така е важно да се вземе предвид фактът, че постоянното доливане на смазка не е толкова безобидно, колкото изглежда на пръв поглед. Новото масло се смесва със старото, а това намалява експлоатационните му свойства. В такива случая както основата на маслото, така и добавките в неговия състав се разграждат.

Добавете към това работата на двигателя при висока топлина и повишени натоварвания, и ще установите, че подобно смазочно масло още след 4000 - 5000 км пробег не е в състояние да изпълнява своите защитни функции.


масло двигател


По-опасното в случая е, чe мacлoтo мoжe дa зaпoчнe дa влизa във вcмукaтeлния трaкт нa двигaтeля. Рeзултaтът от това е запушване на мacлeнитe кaнaли. То става постепенно и се oбрaзувaт caжди, кoитo попадат в кaртeрa нa двигaтeля. В крайна сменса системата за смазване ще започне да не работи правилно и ще излезе от строя, тъй като лошо смазаните детайли ще се износят по-бързо.


Лошото е, че тези прoцecи ca бaвни, кoeтo ги прави по-трудно забележими за шофьора на автомобила. А той може да предотврати ceриoзнa пoврeдa, само aкo не отлага посещението си в сервиза. Там ще бъде направена съответната процедура, която ще нoрмaлизирa нивoтo нa мacлoтo в задвижващия агрегат.

Някои шофьори смятат, че по-честата смяна на масления филтър може да предотврати бързото стареене на мазнината. Всъщност това не е така. Например, при движение с висока скорост значителна част от маслото ще бъде насочена през вентил на филтъра заедно с натрупаната мръсотия, заобикаляйки самия филтър. Следователно не само триещите се части на двигателя страдат от мръсотия, но и маслената помпа.

0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Невежа ( преди 1 година )
    Нещо са се опитали да напишат, но не се е получило много. Това с постоянното доливане е много дразнещо, а и излиза скъпо. Аз направих една смяна на сегменти 750лв и вече не доливам ннищо, а колата е на 320 хил, колко ще изкара още не знам.
  • #27
    6 rate up comment 8 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Вземе ли много да гори масло - има лек. Сипвате в маслото две шепи пясък и палите и тръгвате към Надин /нови искър/. Доде стигнете и мъките ви ще свършат.
  • #26
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Камен ( преди 1 година )
    Пълни глупости
  • #25
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Козел ( преди 1 година )
    Що пишете такива глупости бе неграмотници.
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз имах теч на масло от маслената помпа при ангренаже и като отида да го сменят и видят колко работа е се отказват.И така докато дойде време за ангренаж и пак се дърпат,че много за работа и така 5.5г как имам колата само доливам,че тече ужасно много.Та колата е тойота селика т20 2.0гт 175коня карал съм я на прекъсвачи на Мин масло не е имало никакъв проблем за тия години.Та това написаното Нз колко е верно или просто е Тойота!
  • #23
    24 rate up comment 0 rate down comment
    101 ( преди 1 година )
    Това е машинен превод на много глупава статия.
  • #22
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Един ( преди 1 година )
    *** глупостите
  • #21
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 1 година )
    Пак глупости,за всеки двигател производителя дава данни за номинален и критичен разход на масло,и ако наистина проявите интерес няма да пишете глупости
  • #20
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Честно, толкова ли сте т
  • #19
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Кой аджеба ги пише тия глупости? Масло се долива между две смени или ако няма възможност за смяна по някаква причина. Нивото се държи близо до максимума, без да го подминава. Долива се със същото масло, което е сложено първоначално или съвместимо. Толкоз.