fallback

Шефът на Volkswagen: Cupra вече превъзхожда Alfa Romeo

Германците явно все още страдат от неуспеха да купят италианската марка

Най-новата марка в състава на VW Group – Cupra, вече превъзхожда по много показатели легендарния италиански бранд Alfa Romeo. Това обяви главният изпълнителен директор на германския концерн Херберт Дийс по време на презентацията на новата стратегия на Volkswagen, която носи името „Нов автомобил".

Любопитното е, че по време на представянето на плана нито веднъж не беше спомената Bugatti, която по-рано този месец се обедини с хърватския производител на електромобили Rimac. Дийс обаче обърна особено внимание на спортния бранд Cupra, който до 2018 година беше част от Seat, но вече е самостоятелен производител.

Използвайки разработките на VW Group, новата марка се развива отлично и вече превъзхожда Alfa Romeo, се казва в изявлението на Дийс, което явно има за цел да провокира доста спорове, защото двата бранда са много различни. В гамата на италианците има само два модела – седана Giulia и кросоувъра Stelvio, докато Cupra предлага електрическият хечбек Born и кросоувъра Formentor.

Явно във VW Group все още не могат да преживеят няколкото неуспешни опита за закупуване на Alfa Romeo. Още през 2011 година тогавашният шеф на концерна Фердинанд Пиех заяви, че италианската марка ще разцъфне под контрола на Volkswagen, като ще получи достъп до двигателите на Porsche, който също е част от концерна.

През 2018 година Пиех, който вече не е част от управата на VW Group, но все още има огромно влияние в германския производител, кара Дийс да направи нов опит за закупуване на Alfa Romeo. Той също се оказва неуспешен, като италианският бранд вече е част от новия концерн Stellantis.

Снимки: Cupra

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Купра превъзхожда Алфа ромео по всичко, с изключение на дизайна, окачването, интериора, моторизацията и ергономията. А уникалното в момента е, че Алфа са и по-надеждни от фолксвагенчетата.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво общо имат двете марки въобще? Освен че имат четири колела и мотор вътре? Разбирам да сравняват Алфа с БМВ, но СЕАТ? Не че са лоши Сеат, ама това звучи като заяждане и завист от страна на ВАГ
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Гошше, кви спортни успехи са Нордшлейфе? Откога се броят за нещо? Къде са Алфа у формулата, завършват ли вече поне състезанията. Пълен смех. Някакви други в последните 40 г, след началото на 80те са плява. Виждам че си сектант, само тия от БМВ са по сериозни сектанти от алфистите. А Купра се помпа доста над 326кс ...
  • #12
    Гошко 3 ( преди 2 години )
    Като се има напредвид, ще този двигател е разбработван края на 90-те...А д Абе говорим за кухненските роботи 1.4, 1.5 и 1.5, хахахаАз имам повече Нютони от колкото всички тези "двигатели", а по-точно моторчета на чистачките взе заедно, хахах!Така, ще айде сега да си набуташ колхозническото, селяндурско гоУфаджииско мнение в ***...Само пълен *** ще ми сравнява автомобили премиум клас, Ферари с 4 врати с някакъв СЕАТ с двигател от Ауди.... Посмешище и половина....
  • #11
    Гошко 2 ( преди 2 години )
    Икономични двигатели за хората, който искат да пестят от гориво...И като се правиш на толкова умен и защитаваш гоУфсваген и СЕАТ,а така де, Купра какво двигатели слагат? За градски коли, 1.4, 1.5, 1.6 и 2.0... Пълен смях....С тези миксери ще правят конглокенция на 2.9 V6 от Ферари, хахахахСъщите селски СЕАТ-и, демек преправени гоУфове, само, че с друга емблема, различна от тази на СЕАТ.... И страааашна разлика...Цели 300 коня, лелееееееЧе аз моето 2.4 MultiJet Stage 2 го направих 326 ...
  • #10
    Гошко ( преди 2 години )
    "Успехите отпреди 40 години"Ей ***, неразбиращ от коли... До преди 2 години АЛФА РОМЕО Джулия Куадрифольо направи рекорд на Нюрбургринг, и страхливците от Порше пак се изакаха, че била с ръчни скорости... Инжинерите от Милано
  • #9
    Анонимен ( преди 2 години )
    Купра си е класа, в ДТМ им показаха дори с дизелови мотори как се печели шампионата. Успехите на Алфа са отпреди 40 г, оттогава е мъка. Купра с параметрите на Джулия и Стелвио няма и да видиш. Съвсем различни идеологии. А преди Джулия и Стелвио, какви параметри имаха алфите? Дизелови 150 кс...
  • #8
    //// ( преди 2 години )
    Кое вързодена от немците? Купиха Ламборгини за да могат да направят R8. Преди това взеха двигателя на Ламбо за да го сложат на RS, защото нямаха двигател за него. Използват технологиите на закупените от тях марки, какво възраждане. Сеат дълги години беше на загуба и пред закриване. Бугати винаги е било на загуба.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахах смях, иска им се.
  • #6
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Колчем стане въпрос за някоя възродена от немците марка и жабарето позеленяват от квакане! )))))))))))))
fallback
Последни