Най-новата марка в състава на VW Group – Cupra, вече превъзхожда по много показатели легендарния италиански бранд Alfa Romeo. Това обяви главният изпълнителен директор на германския концерн Херберт Дийс по време на презентацията на новата стратегия на Volkswagen, която носи името „Нов автомобил".
Любопитното е, че по време на представянето на плана нито веднъж не беше спомената Bugatti, която по-рано този месец се обедини с хърватския производител на електромобили Rimac. Дийс обаче обърна особено внимание на спортния бранд Cupra, който до 2018 година беше част от Seat, но вече е самостоятелен производител.
Използвайки разработките на VW Group, новата марка се развива отлично и вече превъзхожда Alfa Romeo, се казва в изявлението на Дийс, което явно има за цел да провокира доста спорове, защото двата бранда са много различни. В гамата на италианците има само два модела – седана Giulia и кросоувъра Stelvio, докато Cupra предлага електрическият хечбек Born и кросоувъра Formentor.
Явно във VW Group все още не могат да преживеят няколкото неуспешни опита за закупуване на Alfa Romeo. Още през 2011 година тогавашният шеф на концерна Фердинанд Пиех заяви, че италианската марка ще разцъфне под контрола на Volkswagen, като ще получи достъп до двигателите на Porsche, който също е част от концерна.
През 2018 година Пиех, който вече не е част от управата на VW Group, но все още има огромно влияние в германския производител, кара Дийс да направи нов опит за закупуване на Alfa Romeo. Той също се оказва неуспешен, като италианският бранд вече е част от новия концерн Stellantis.
Снимки: Cupra