Mazda CX-5 е един от най-популярните SUV-модели през последното десетилетие. Той е на достъпна цена, изглежда добре, предлага изненадващо добре проектиран интериор и най-важното – оборудван е с надеждни двигатели. Първото поколение обаче вече остаря и ако искате такъв автомобил, трябва да обърнете внимание на някои проблеми.
Самият кросоувър дебютира на международното автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 година, като това беше първият масов модел на Mazda, който използва новия по това време дизайнерски стил Kodo и технологиите Skyactive. Година по-късно Mazda CX-5 стъпи и на пазара в Северна Америка, където получава различни двигатели и оборудване от европейската версия.
При избора си клиентите могат да избират между бензинови двигатели с обем 2,0 литра (164 к. с.) и 2,5.литров (190 к.с.), както и с 2,2-литров турбодизел във два варианта на мощност – 150 и 184 к.с. Скоростните кутии с 6-степенни – механична и автоматична, като ниските нива на оборудване са със задно предаване, а по-високите получават задвижване на четирите колела.
Често срещани проблеми при Mazda CX-5 (ГАЛЕРИЯ):
Тази система е много полезна в градски условия, когато пести гориво, но при CX-5 се оказа едно от най-слабите звена на високотехнологичните двигатели SkyActive. При първите произведени бройки от модела тя често излиза от строя и се наложи в Mazda да правят промени, а също така и да заложат на по-мощни акумулатори. Кросоувърът е оборудван и със система i-stop, която често излиза от строя и се нуждае от ремонт на около 50 000 км пробег.
Системата намалява разхода на гориво с около 10%, като се отличава с бързото запалване на двигателя чрез директно впръскване и специална технология за контрол на буталата, когато двигателят изключи.