Lexus е част от Toyota, а Toyota означава надеждност. През последните години моделите на тези две марки неизменно са в челото на почти всички класации по надеждност. Това се отнася както за новите автомобили, така и за тези втора употреба. Във втория случай клиентите често предпочитат частните продавачи и така избягват официалните представители на марката. Това, разбира се, носи повече рискове при покупка, които няма как да бъдат избегнати.
Както повечето марки, дори луксозните, така и Lexus има модели, които са почти безпроблемни. Има, разбира се, и такива с проблеми. Затова и ви предлагаме един кратък преглед на гамата на марката, в която експерти от независими сервизи посочват най-честите дефекти на всеки отделен модел на старо.
Lexus на старо - какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
На пазара на употребявани автомобили няма кой знае колко предложения от тази модел, от който са излезли три поколения. Най-популярна е втората генерация на седана, която се произвежда от 2005 до 2013 година. Това е един надежден автомобил, който е произвеждан преди финансовата криза от 2009 година. И съответно, производителят не е пестил от неговите агрегати.
Повечето предлагани бройка на старо са оборудвани с 2,5-литров бензинов мотор с мощност 208 к.с. и автомат. По-рядко се срещат машини с 3,5-литров бензинов двигател с 310 к.с. и 2,2-литров турбодизел със 177 к.с.
Бензиновите версии са надеждни, но при турбодизела често се поврежда клапана за рециркулация на отработените газове, както и изпускателния колектор. Хубавото е, че тези част може само да се почистят и не е задължително да се сменят. Проблем са и задните спирачи апарати, които ръждясват, но след фейслифта това беше поправено.
Снимки: Lexus