Audi Q7 се появи през 2005 година, като първото поколение на модела си заработи добра репутация. То се задържа на конвейера 10 години, което е доста дълъг период за германски премиум-модел.
През 2015 години излезе втората генерация, която остана без могъщия V12 дизелов мотор. Затова пък в гамата за първи път се появи 4-цилиндров двигател - бензиновият 2.0 с турбо. Луксозният кросоувър се предлага също така и с бензинови и дизелови хибриди, като и в S-версии с V8 - бензин и дизел.
Второто Audi Q7 вече има сериозен стаж на пазара на употребявани автомобили, като най-често срещаната версия е с 3,0-литров дизел, развиващ 272 к.с. На сравнително висока популярност се радва и модификацията с бензинов 3.0 TFSI с 333 к.с. Всички варианти са с автомат и постоянно задвижване на четирите колела. За какво трябва да се внимава при избора на този модел, посочват експертите от изданието ZR.
Audi Q7 на старо - какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки сходните си характеристики и еднаквия работен обем, дизеловият двигател на второто поколение на Q7 не е същият като при предшественика му. Той е по-малко надежден заради различните оптимизации. При него, например, се износват муфите на разпределителните валове. При пробег от 120 000 - 150 000 км често се налага смяна на ангренажната верига заедно с обтегачите, докато при предишната генерация те изкарваха много повече. Внимание изискват и дюзите, които създават много проблеми.
Като цяло, второто поколение на Audi Q7 TDI е много по-чувствително към агресивно каране. И не става дума за високи скорости на магистрала, а за шофиране с резки ускорения и спирания. Някои водачи прибягват до чип-тунинг, което е доста съмнително решение, тъй като не прави мотора по-здрав. Затова, преди покупка трябва да се направи компютърна диагностика, за да се види колко време автомобилът се е движил в спортен режим на настройките, например. Така може да се разбере и как е експлоатирана колата от предишния собственик.