Mazda CX-5 е един от най-популярните SUV-модели през последното десетилетие. Той е на достъпна цена, изглежда добре, предлага изненадващо добре проектиран интериор и най-важното – оборудван е с надеждни двигатели. Първото поколение обаче вече остаря и ако искате такъв автомобил, трябва да обърнете внимание на някои проблеми.
Самият кросоувър дебютира на международното автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 година, като това беше първият масов модел на Mazda, който използва новия по това време дизайнерски стил Kodo и технологиите Skyactive. Година по-късно Mazda CX-5 стъпи и на пазара в Северна Америка, където получава различни двигатели и оборудване от европейската версия.
При избора си клиентите могат да избират между бензинови двигатели с обем 2,0 литра (164 к. с.) и 2,5.литров (190 к.с.), както и с 2,2-литров турбодизел във два варианта на мощност – 150 и 184 к.с. Скоростните кутии с 6-степенни – механична и автоматична, като ниските нива на оборудване са със задно предаване, а по-високите получават задвижване на четирите колела.
Често срещани проблеми при Mazda CX-5 (ГАЛЕРИЯ):
Някои бройки от първо поколение CX-5 се предлагат със система EPB, което означава, че имате хубав превключвател за натискане или дръпване вместо традиционния лост на ръчната спирачка. Собственици на модела съобщават, че тя се заключва частично или напълно, а в някои случаи дори отказва да работи. Експерти препоръчват спирачката да бъде тествана, като се обръща внимание на евентуално трептене или за евентуално светване на лампата на EPB на таблото.
Може да се появи и миризма на изгоряло от задните спирачни апарати, като най-вероятният „виновник“ е модулът на EPB, който трябва да бъде ремонтиран или заменен. Проблемът е, че той не е никак евтин.