fallback

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.

Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

fallback
  • #52
    123 ( преди 2 години )
    Това не е забрана за продажба не за движение. Колко вода ще изтече дотогава
  • #51
    Vasil Tin ( преди 2 години )
    А ДВУТАКТОВИТЕ КОГА ?? ЩОТО ВЕЧЕ 40 ГОДИНИ ЧАКАМ ...
  • #50
    анонимен ( преди 2 години )
    Относно рециклирането на батериите и да падне на 70% капацитета, има варианти дори за повторна употреба. Например в Дания има фериботи, които са преоборудвани с батерии от автомобили. Или примерно могат да се използват за съхраняване на енергия от домашни фотоволтаични системи, която да се използва през нощта. Могат да се развият много малки и средни бизнеси покрай това.
  • #49
    Анонимен ( преди 2 години )
    Точно това е един от ороблемите на петрола, войните. Вече всички се умориха, а и излиза много скъпо. Постепенно страните производителки ще овладеят изцяло пазара и ще налагат каквито си искат цени с евтиният петрол е свършено. Ако сащ не намалят оотреблението ни чака непрекъсната тежка инфлация и изтичане на икономиките към ОПЕК и Русия. САЩ все пак имат най големите петролни запаси и ще се оправят някак си, но ние не.
  • #48
    Banan ( преди 2 години )
    На ФАЩ сега ще му трябва малко време да си пренастрои конфликтите към страни богати на литиеви залежи. Черното злато ще им изтече из между мазните краварски ръчички.
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    до тогaвa ЕC нямa дa го имa
  • #46
    Zaslada ( преди 2 години )
    Няма ли нафта край с комбайни, трактори, автобуси, тирове, кораби, самолети, и коли, линейки. Връщане в каменната ера и война
  • #45
    9999 ( преди 2 години )
    А самолетите ще преоборудват ли?
  • #44
    Димитър ( преди 2 години )
    Къде ще се рециклиран акумулаторите в коя държава питам
  • #43
    LoL ( преди 2 години )
    Е сега я втасахме, горубляне ще се напълни със стари електромери на по 15-20 години дето ще се чудиме как да ги рециклераме.
fallback
Последни