fallback

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.

Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

fallback
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    Връщаме се на село и с коне и градина да си бачкат сами.
  • #61
    анонимен ( преди 2 години )
    A тока се чудех от какво ще го правят. Вероятно от екологичния шистов газ, дето още повече троиви водите и почвата. А лития в батериите не е ли токсичен.
  • #60
    до 44 ( преди 2 години )
    Отговарям - в Шелефтео, Швеция. Подразделението Revolt на Гигафабриката "Northvolt Ett". И не само ти, ами цяла Европа рециклира батериите си там. На свой ред сега аз питам: къде си рециклираше досега старите филтри, ремъците, маслата, свещите, течностите, гарнитурите и всичките стари чаркалаци по двигател, окачване, спирачна система и генерация? Не само ти и не само сега, ами милиардите МПС-та в последните 100 години. Отговаряй!
  • #59
    Кристиан Борисов ( преди 3 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо глино се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #58
    анонимен ( преди 3 години )
    Условието за зарадни, май не епокрито само на балканите ...
  • #57
    анонимен ( преди 3 години )
    Реве ми се от този иди_отиз_ъм! Защо това самоубийство? СО2 е БЕЗВРЕДЕН ГАЗ, храна за растенията! Климатичните измамници зомбираха особено по-младите хора! Тежко на най-бедните в ЕС - демек на нас! Токът ще стигне1-2 лв/квтч. И това ще е само началото... Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима ума! А бедността е най-справедливото наказание за глупостта... :(
  • #56
    Баба Меца Сан ( преди 3 години )
    Дий, господа...Подозирам че дотогава ще искам сам да дам колата за скрап от всички нови таксички и данъчета дето ще се появят. Иначе глобалния план за затваряне с на популацията с цел увеличаване на потреблението и намаляване на мисленето е в ход.На електричката до 30 км. От вкъщи и обратно. Че постройте влакови линии бе, що ние да си купуваме ел коли.ама така е като живееш в частна държава, чорбаджията кпто каже.
  • #55
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Българските депутати си отдъхнаха, след катъо никъде не се споменава забрана за парни машини и каруци с животински впряг.
  • #54
    D ( преди 3 години )
    След 14 години, Евросъюзът ще се състой от Германия и Франция, ако го има.
  • #53
    Кольо ( преди 3 години )
    Начиии минаваме на евро-многополови тротинетки......ии конски впряг....
fallback
Последни