fallback

2000 или 5000 об/мин - кое е по-добре за двигателя?

Моторът трябва да бъде натоварван сериозно от време на време, категорични са експерти

Мненията по въпроса за натоварванията, на които трябва да бъде подлаган двигателя на автомобила, са силно поляризирани. В интернет-форумите често може да се прочетат препоръки, според които оборотите на мотора не трябва да надхвърлят 2000-3000 в минута, за да може той да изкара възможно най-много, без да създава проблеми.

Какво обаче казват експертите? Повечето са категорични, че „пенсионерският“ стил на шофиране не удължава живота на задвижващия агрегат, тъй като коляново-мотовилковият механизъм е натоварен, налягането на буталото върху стената на цилиндъра е голямо, а маслената помпа има малък капацитет.

Това заплашва да премахне бързо антифрикционния слой върху покритието на коляновия вал, както и върху буталата. В резултат на това буталата ще започнат да „висят“ в цилиндрите, ефективността на пръстените на буталата ще намалее и в крайна сметка ще се стигне до основен ремонт на двигателя.

По тези причини има много привърженици на алтернативна гледна точка. Те съветват двигателя да бъде натоварван по-често до 5000-6000 об/мин, тъй като при подобни стойности от двигателя с вътрешно горене се отстраняват въглеродни отлагания, изпарения и кокс. Както винаги, истината е някъде по средата. Затова е важно да се чуе и експертно мнение, каквото дава Алекс Ревин, собственик на автосервиз.

„Препоръките за продухване на двигателя са напълно разумни. Ако искате двигателят да се движи значително повече от посочения в гаранцията срок, трябва да го загреете хубаво. Моторът се нуждае от периодично увеличаване на скоростта, за да почисти горивните камери и свещите от въглеродни отлагания. Голямо количество отработени газове, което се появява само при високи скорости, също е полезно за почистване на елементите на турбокомпресора“, категоричен е Ревин.

Той допълва, че байпасният клапан или контролираната дюза на турбината (в зависимост от нейния дизайн) не работи в целия диапазон на скоростта. Така те започват да губят подвижност, ако постоянно се карат „пенсионерски“. При студено време двигателят често работи, без да е загрял достатъчно и това води до кондензация на влага в картера на двигателя, която се смесва с моторното масло, като по този начин нарушава неговите смазващи свойства. Затова и моторът се нуждае от сериозно натоварване, за да може влагата ще се изпари от маслото почти без следа.

Как обаче трябва да се направи подобно продухване на мотора? Намира се права и суха отсечка (в никакъв случай не паркинг), като шофирането с висока скорост (около 100 км/ч) трябва да продължи минимум 30 минути (ако е възможно – поне час). При автомобил с механични скорости се използва четвърта предавка, а при автоматик се преминава на ръчно управление и се превключва с една или две скорости надолу.

Двигателят трябва да работи най-малко на 5000 об/мин, което със сигурност означава по-висок разход на гориво, но почистването и продухването си заслужават. Този съвет обаче не е за безразсъдни шофьори, които и без това претоварват колите си. Това е за спокойни водачи, които просто искат да удължат живота на мотора на автомобила си.

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Това за маслената помпа е наи голямата глупост
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    Егати простотиите.Тоя *** виждал ли е дизел на 5000 оборота.
  • #32
    sam ( преди 3 години )
    Часта в която описват как буталата почвали да висят най ме накефи.... и ще антифрикциозното покритие било по коляновия вал а не по черупковите лагери.... Статията е сякаш я е писал великия Тери Пратчет от света на диска!
  • #31
    vanko_popa ( преди 3 години )
    5000 оборота за дизел, бих казал доста смело решение.
  • #30
    Аз съм ( преди 3 години )
    5000 оборота с двигател 2ка нямат достигане, вие не сте добре
  • #29
    Ичиргу боила ( преди 3 години )
    Много мъдрост
  • #28
    Fgh ( преди 3 години )
    E добре де... Моята кола е дизелова с голям обем V8- рядко виждам 2000 оборота значи ли че ще се счупи... Пълна глупост за мен
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    Тотално неграмотна статия. Коментарите още повече.Защо хора без елементарни познания и непрочетена една книга, се приемат за компетентни?Аз съм проектирал двигатели и за пореден път се убеждавам, че простотията е повсеместна.
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 4. БМВ и *** не се жалят.
  • #25
    Гост ( преди 3 години )
    Знам че го правят това, при запекли сегменти, слагат обаче добавка в горивото и дътжат м/у 5 6 хил на магистрала ооловин час, в повечето случаи вършело работа. Но най добре да си сменяш навреме маслото с читаво и да не стигаш до там. Пенсионерското каране, често е неизбежно и да двигателите страдат от това.
fallback
Последни