IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно движението на ниски обороти

Грешно е да се смята, че така се щади двигателя и се пести гориво

Трафикът в градовете, където всекидневно се използват голяма част от автомобилите, не позволява бързо придвижване. И ограничението на скоростта заедно с желанието на повечето шофьори да спестят гориво допълнително влошава ситуацията. В този случай двигателят се изхабява, тъй като не може да достигне високи обороти.


двигател


Всички (или почти всички) шофьори знаят, че от оборотите зависят мощността и въртящият момент на двигателя. По правило, бензиновият мотор достига максималните си характеристики в средния диапазон на оборотите. Постоянното движение на високи обороти не води до нищо хубаво, тъй като ресурсът на агрегата бързо се съкращава.

Обратното - движение на ниски обороти, обаче също е пагубно за мотора. А много шофьори смятат, че ако не натоварват двигателя на автомобила си, не само удължават неговия живот, но и пестят гориво. Това обаче не отговаря на истината, категорични са експертите.

На ниски обороти се увеличава температурата на двигателя. При неизправност в системата за охлаждане това води до прегряване и съответно да скъп ремонт. В тези случаи се деформира главата на блока на цилиндрите, в буталата може да влезе антифриз, а в системата за охлаждане да попадне масло. Последствията от подобно смесване са кошмарни - често двигателят блокира.


двигател

При моторите с малък обем, но с високи показатели на мощност и въртящ момент, при движение на малки обороти се стига до детонация, което шофьорът може и да не усети, тъй като е много кратка. Тя обаче е достатъчна, за да натовари значително основните детайли на задвижващия агрегат. От често излагане на подобно въздействие страдат коляновият механизъм и главата на блока на цилиндрите. Температурата се покачва, което води до прегряване на уплътнението на главата и дори до поява на корозия по долната част на буталата и по стените на цилиндрите.

Ниските обороти може да доведат и до неправилно образуване на въздушно-горивна смес, което означава, че тя не изгаря правилно и равномерно. Следователно се увеличава и разходът на гориво. Най-икономичният скоростен режим за всеки мотор е от 80 до 120 км/ч, което няма как да бъде постигнато в градския трафик.


двигател обороти


Работата на двигателя на малки обороти води и до замърсяване на горивната камера и на катализатора. Затова и съвременните двигатели понякога се нуждаят от форсиране и работа на високи обороти. Те трябва да изминат стотина километра на висока скорост, която, разбира се, да бъде съобразено с ограниченията и условията на пътя.

Всъщност, не бива да се преиграва и в двете посоки. От една страна да се щади мотора, като не му се дава много газ и от друга - непрекъснато да се настъпва педала на газта до ламарината. Трябва да се редуват режимите на работа и да се избират такива маршрути, че двигателят да може да работи в широк диапазон на оборотите.

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Язе ( преди 4 години )
    Абе хора, не разбирате ли че умишлено пишат такива *** статии за да има коментари-т.е. вижте колко ни е оборотен сайта, дай сега да печелим от реклами....
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Хи хи ( преди 4 години )
    При неизправност в системата за охлаждане това води до прегряване и съответно да скъп ремонт. Интересно ако е изправна какво се случва ...хе хе
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Radostin ( преди 4 години )
    Кой ги мисли тия глупости не ми е ясно ама се намират и *** на документирате
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо от Койнаре ( преди 4 години )
    "На ниски обороти се увеличава температурата на двигателя. При неизправност в системата за охлаждане това води до прегряване" - ами затова има датчик за температура - като има неизправност двигателят ще изпуши и при средни и пре високи обороти."При моторите с малък обем, но с високи показатели на мощност и въртящ момент, при движение на малки обороти се стига до детонация" - това май се отнася за мотоциклетните двигатели..."Температурата се покачва" - ами датчика за t?Захариев, книжка имаш ...
  • #13
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Абе ( преди 4 години )
    Едно време си имаше диаграми за работата на всеки двигател стандартно изпълнение-мощност,въртящ момент и разход на гориво при съответните обороти.Къде се изгубиха???Май не държат да знаем за какво става дума? Та като види човек тая диаграма,веднага ще му станат ясни нещата.
  • #12
    15 rate up comment 10 rate down comment
    иво ( преди 4 години )
    чудно как дизелаците стават милионници с тези низки обороти. а бензинките на 350 х са продухани ***.
  • #11
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 4 години )
    Пълен технически *** е писал статията. Няма такова понятие като икономична скорост за двигателя! Има икономични обороти! За автомобил вече има икономична скорост, но това не е темата на статията...
  • #10
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Ужас ( преди 4 години )
    Намерете някой инженер да ви преглежда статиите, че все едно са писани от някой пубер, дето е гледал 2-3 клипчета на TopGear в тубата...
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Yoan ( преди 4 години )
    За ниските обороти, може да кажат и тираджиите, като се наложи да оставят двигателя на празен ход да работи се получава едно нещо наречено glazing при което се полира стената на цилинтдъра и вместо да остава слой масло който да смазва и пречи на газовете да слизат в картера се увеличават картерните газове и горенето на масло, всеки двигател си има оптимален режим
  • #8
    26 rate up comment 11 rate down comment
    dam ( преди 4 години )
    Диапазонът 60-70км/ч е най-икономичен за повечето коли, дори 400 коня дизел да речем. Много хора живеят в заблуда, че по-мощните коли са икономични при по-висока скорост, само дето мощността не отменя физиката, в частност аеродинамиката. Също така заблудата е, че колата е най-икономична на последна предавка, ами не е така, защото много от съвременните коли при 70км/ч не са на последна предавка. Последната е с цел максимална икономия при магистрални скорости.