IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Две японски марки вече дават 10 години гаранция в България

Новата програма ще важи и за употребявани модели, но при определени условия

Японските марки Toyota и Lexus вече предлагат 10-годишна гаранция за автомобилите си в България, съобщи официалният им вносител. Тя е автоматично валидна за коли, закупени нови след 1 юни 2021 година. Любопитното е, че действието й може да се разпростре и върху употребявани автомобили, стига те да са на възраст под 10 години и с пробег, по-малък от 185 000 километра.
 
   
Toyota сервиз
  
   
Гаранционните програми се наричат съответно Toyota Relax и Lexus Relax. Основно условие за ползването им, разбира се, е автомобилите да получават редовното си годишно обслужване в официален сервиз. Тогава гаранцията автоматично се удължава с една година, до датата на следващо обслужване. Според прес съобщението гаранционната програма Relax обхваща целия автомобил "от броня до броня".

Това е пореден пример за засилващата се тенденция към удължаване на гаранционните периоди. В миналото гаранцията на новите автомобили масово беше едва две години. Големият пробив в това мислене дойде през 2014, когато корейският концерн Hyundai-Kia въведе 7-годишна гаранция за моделите си. Това се оказа не само добър маркетингов ход, но и като цяло доходна идея, защото нарастналите приходи от следпродажбено обслужване обикновено надхвърлят допълнителните разходи за остраняване на дефекти по автомобилите.

 

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    Най-добрата гаранция в момента имат БМВ. Има опция, те да ти сменят дори и чистачките и да ти доливат течност в тях. Разширена гаранция се казва и може да бъде удължена до 10г. Като си купиш колата, плащаш за удължената и следващите 10 години не мислиш за абсолютно нищо и не плащаш нищо за обслужване по гаранцията, всичко ти е включено в цената на автомобила. От свещи, филтри и чистачки, до двигател, обаждат ти се, че трябва да се посети сервиза, пращат човек да ти вземе колата и после я връщат
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каското е като гаранцията - през повечето време само набутваш пари ама веднъж ще ти потрябва и по-добре да го имаш. Отделно каското има сериозен възпиращ ефект срещу кражби. Пробвай да караш нещо немско без каско. При коли под 7-8 години само Дачия можеш да караш спокойно без каско
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз не знам сервиз, където по гаранция да отстраняват всеки проблем. Гаранцията е вид застраховка срещу внезапно проявили се големи дефекти и сериозни ремонти. Но това са много редки случаи. Дългата гаранция не говори за качество, това е пазарен трик. Имал съм две лични коли в гаранция и мога да го твърдя. Същото е и с Каското. Дал съм пари за още една кола, реално са ми оправяли 2-3 брони, още толкова калници и една лека катастрофа, която реално не беше повече от 1000 лева.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    100% тази 10г. гаранция ще е обвързана с километри и което събитие настъпи първо. Тя колата може за 1-2г. да измине 200К. километра и вече няма да е в гаранция. Иначе поне за Хюндай-КИА знам за много хора, при аварирали гаранционни коли да не покриват гаранцията. Един с един Хюндай се оплакваше, че след като му гръмнал двигателя на Хюндая а колата гаранционна, му отказали гаранцията, защото не бил сменил маслото на 10 000км. а 10120км. за тези 120км. от горе, няма гаранция и чао.
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Гаранция-Франция ( преди 3 години )
    Тия дълги гаранции не са от полза - фабричните дефекти си проличават в първите години, а останалите не са покрити гаранционно. Затова и Шишо Бакшишо къса гаранцията от първия ден и сменя сам маслото в гаража. Така спестява прилична сума за следващия автомобил.
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Удължената гаранция си я плащаш скъпо и прескъпо. Аре да не се отваряш толкова, че нямало по европата гаражчета с по-ниски цени. Има си и разлика има огромна между тях и официалните, както си има и начини и тюв и всичко да си минеш като пич и километрите да ти нагласят за пред лизинга и т.н. . Те измамите не сме ги измислили ние. Ако не ги знаеш, достатъчно е да отвориш, който и да е автофорум немски или английски, американски ако щеш, да видиш как ги подстригват в официалите.
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Dim ( преди 3 години )
    Т.н. удължена гаранция е вид застрахователна полица. Субаруто ми е с 8 години гаранция за целия ЕС от Германия с такава полица. За нормалните държави където във всеки сервиз са длъжни да ти дадат фактура и гаранция на ремонта, тази опция е прекрасна. Там разлика в цените между официален и друг сервиз почти няма, дори официалните са по-ниски.В БГ с полулегалните гаржчета,всеки бърза да отпадне гаранцията за да почне да "спестява"
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами за полукола като киа рио е близо два пъти по-скъпо. 4 л. масло-40 лв. маслен филтър 10 лв., въздушен 15-20 лв. и със смяната в 100 лв. влизаш, ама щом 170 не те бърка, няма лошо.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #2, много зависи от колата. На моята Киа Рио обслужването е 170 кинта.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отдавна в ЕС, най-после в БГ