"Автомобилът не е разкош, а превозно средство", казваше Остап Бендер, прословутият герой на съветските сатирици Илф и Петров. Това до голяма степен отразяваше възгледите на ръководителите на социалистическата автомобилна индустрия.
Bosmal Beskid - един практичен и модерен за времето си автомобил, който обаче така и не стига до масово производство
С малко изключения, те неизменно са задушавали опитите на дизайнери и инженери да предложат на хората отсам Желязната завеса нещо по-интересно и вълнуващо. Именно за тези изключения - някои произведени в съвсем малки серии, други останали само прототипи - ще ви разкажем в три поредни статии. В първата част се спряхме на няколко от най-непознатите автомобили на Tatra, Wartburg и "Москвич". Ето и втората част.
Непознатите коли на социализма - II част (ГАЛЕРИЯ):
Разположението на агрегата под задната седалка освобождава багажно пространство, но създава доста усложения с охлаждането, а също и с обслужването.
В Trabant първи отхвърлят концептуалния модел, защото ценово не съответства на позицията им на пазара. Във Wartburg има надежда новата кола да се наложи, но в крайна сметка и там надделяват икономиите. Вместо тези напредничави автомобили марката замества стария 311 с по-конвенционалния (и двутактов) Wartburg 353.