"Автомобилът не е разкош, а превозно средство", казваше Остап Бендер, прословутият герой на съветските сатирици Илф и Петров. Това до голяма степен отразяваше възгледите на ръководителите на социалистическата автомобилна индустрия.
Bosmal Beskid - един практичен и модерен за времето си автомобил, който обаче така и не стига до масово производство
С малко изключения, те неизменно са задушавали опитите на дизайнери и инженери да предложат на хората отсам Желязната завеса нещо по-интересно и вълнуващо. Именно за тези изключения - някои произведени в съвсем малки серии, други останали само прототипи - ще ви разкажем в три поредни статии. В първата част се спряхме на няколко от най-непознатите автомобили на Tatra, Wartburg и "Москвич". Ето и втората част.
Непознатите коли на социализма - II част (ГАЛЕРИЯ):
През 1958 базираната в Украинската ССР компания "ЗАЗ", дотогава производител на комбайни, се захваща да прави и автомобили. Първият й модел е ЗАЗ-965 - на практика просто зле изкопиран Fiat 600 (за разликата от бъдещото производство на ВАЗ, което е с уреден и платен лиценз).
Но пролетарският характер на марката не е преграда за някои от работещите в нея инженери. На базата на миниатюрния градски автомобил през 1963 е създадено ефектно на вид спортно купе с 2+2 места, наречено КД Спорт 900. Името идва от инициалите на директора Кузма Дурнов, основен двигател на проекта.