"Автомобилът не е разкош, а превозно средство", казваше Остап Бендер, прословутият герой на съветските сатирици Илф и Петров. Това до голяма степен отразяваше възгледите на ръководителите на социалистическата автомобилна индустрия.
Bosmal Beskid - един практичен и модерен за времето си автомобил, който обаче така и не стига до масово производство
С малко изключения, те неизменно са задушавали опитите на дизайнери и инженери да предложат на хората отсам Желязната завеса нещо по-интересно и вълнуващо. Именно за тези изключения - някои произведени в съвсем малки серии, други останали само прототипи - ще ви разкажем в три поредни статии. В първата част се спряхме на няколко от най-непознатите автомобили на Tatra, Wartburg и "Москвич". Ето и втората част.
Непознатите коли на социализма - II част (ГАЛЕРИЯ):
В самия край на 50-те години двете основни автомобилни компании в ГДР обединяват сили, за да създадат заедно наследници на вече остарелите си модели. Резултатът от този съвместен проект е по всеобщо мнение по-интересен от дизайна на Ханс Флайшер, който впоследствие е предпочетен.
Двата автомобила - Trabant P100 (наричан още Paloma) и Wartburg 314 - са на практика идентични като конструкция, но с леки разлики в дизайна. Те са доста напредничави за времето си - със средноразположен 4-цилиндров боксер с работен обем 1047 куб. см, и с водно охлаждане. На практика конкуренти на Porsche.