През последните няколко десетилетия някои автомобили JDM (това са модели, проектирани да отговарят на разпоредбите в Япония и на вкусовете на местните клиенти) постигнаха култов статут, но това съвсем не означава, че всички японски коли си заслужават парите. През 80-те години местните производители започнаха да експериментират, тъй като имаха процъфтяващ местен пазар и американските потребители бяха готови да купят почти всичко, което направиха.
Тогава стартира и JDM-революцията, която създаде невероятни автомобили, но в същото време японските компании научиха по трудния начин, че увеличението на мощността невинаги върви ръка за ръка с високата надеждност. След години фирмите се върнаха към стария си стил, като заложиха на следване на пазарните тенденции и почти пълно избягване на иновациите. А на пазара на употребявани автомобили останаха доста иновативни модели, които е добре да се избягват, тъй като ще струват доста скъпо на собствениците им и след покупката.
10 класически японски коли, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
От гледна точка на дизайна SVX беше доста недооценен за времето си, освен това той е и доста тромав откъм задвижване. Този модел се появи първо като концепция, а серийният вариант получи мощен 6-цилиндров „боксер“, заради който цената му скочи сериозно. Поддръжката на модела струва цяло състояние, като това се дължи и на 4-степенните скоростни кутии, които не са никак надеждни и често се нуждаят от скъп ремонт.