През последните няколко десетилетия някои автомобили JDM (това са модели, проектирани да отговарят на разпоредбите в Япония и на вкусовете на местните клиенти) постигнаха култов статут, но това съвсем не означава, че всички японски коли си заслужават парите. През 80-те години местните производители започнаха да експериментират, тъй като имаха процъфтяващ местен пазар и американските потребители бяха готови да купят почти всичко, което направиха.
Тогава стартира и JDM-революцията, която създаде невероятни автомобили, но в същото време японските компании научиха по трудния начин, че увеличението на мощността невинаги върви ръка за ръка с високата надеждност. След години фирмите се върнаха към стария си стил, като заложиха на следване на пазарните тенденции и почти пълно избягване на иновациите. А на пазара на употребявани автомобили останаха доста иновативни модели, които е добре да се избягват, тъй като ще струват доста скъпо на собствениците им и след покупката.
10 класически японски коли, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Повечето от ранните модели с двойно турбо се радват на висока надеждност на двигателя, като при 300ZX нещата не са по-различни, дори той да е бил подложен на по-големи натоварвания (изключваме турбото, което често излиза от строя). В случая проблемите са свързани с електрическата система на автомобила, както и с появата на ръжда по каросерията.