През по-голямата част от автомобилната история тъкмо Европа е била континентът, на който останалият свят е завиждал за колите му. В края на краищата именно Старият континент даде на света Mercedes и Citroen, Ferrari и Rolls-Royce, BMW и Alfa Romeo, Bugatti и Jaguar. Както и стотици други по-малки имена, грижещи се всеки автомобилен вкус на европейците да бъде задоволен.
Всички големи пазари в Европа - от Великобритания до Испания - регистрират истински бум в продажбите на употребявани автомобили през миналата и тази година: ясен знак, че напомпаните от изискванията на Брюксел цени на новите са по джоба на все по-малко хора
В последните години обаче ситуацията започна да се променя, а в следващите 4 ще се измени драматично. Континентът, който имаше най-голям избор от автомобили, ще има най-ограничен - естествена последица от политиката за намаляване на емисиите и за повишаване на безопасността на автомобилите. И двете цели заслужават само адмирации, разбира се. Но е съмнително доколко ще бъдат постигнати на практика, защото постоянно растящите цени на новите коли в Европа тласкат все повече хора към втората употреба - не само в България, но и в Испания (70% ръст на вторичния пазар през 2020), във Франция, дори в Германия.
Постарахме се да подберем 15 модела, които според нас биха се радвали на интерес в България, но не се предлагат у нас - било заради екологията, било заради стандартите за безопасност, било по икономически причини. Ако чувствате, че списъкът е непълен, можете да го допълните в коментарите.
15 коли, от които сме лишени в България (ГАЛЕРИЯ):
Възродената френска икона е всъщност "най-българската" спортна кола на пазара в момента - и то не само заради спомените от "Булгаррено" и рали подвизите на Илия Чубриков. Има и по-сериозна причина да я гледаме с известна патриотична гордост, но за това ще ви разкажем допълнително.
За съжаление френската компания реши да не предлага официално автомобила на българския пазар. Вероятно има икономически основания, защото лансирането на нов модел - а и на цяла отделна марка - е свързано със солидни разходи за дилърите.