Американските автомобили винаги са се отличавали от всички останали - и закономерно си имат както горещи почитатели, така и противници. Само че в наши дни се оказва доста трудно да се отгатне кои автомобили са в действителност американски. Легенди като Dodge Challenger или Chevy Silverado се правят в Канада или Мексико, по-голямата част от гамата на Buick идва от Китай. А в същото време модели на Honda идват от Охайо и Алабама - при това не само като крайна сглобка, но и като произход на повечето компоненти.
Всички големи кросоувъри на Mercedes се правят в завода в Тъскалууза, Алабама - включително и върховият GLS Maybach
От 90-те години насам американският закон изисква всички продавани в страната автомобили в уникалния си каросериен номер да включват информация за произхода на частите и мястото на производство. Преглеждайки актуалните данни, установихме например, че в новия Mercedes-Benz GLE има почти три пъти повече американски компоненти, отколкото във Ford Fusion, и 17 пъти повече, отколкото в Buick Encore. В емблематичния суперавтомобил Ford GT само 20% от частите са американско и канадско производство, докато в новото BMW X5 - цели 35% (толкова са и германските). При Tesla Model 3 само 45% от компонентите са от САЩ и Канада.
10-те най-американски автомобила в момента (ГАЛЕРИЯ):
Най-американският германски SUV се прави в завода на Daimler в Тъскалууза, Алабама, заедно с по-големия GLS. Процентът компоненти с щатски или канадски произход обаче варира според модификацията. При бензиновия GLE 350 този процент достига рекордните 69%, защото там и двигателят се прави в Северна Америка, а от Германия идва най-вече трансмисията. При други версии, особено дизеловите, процентът европейски компоненти е по-висок. Дори и те обаче са доста по-"американски" от машини като Jeep Wrangler или Ford Expedition.
Производство: Тъскалууза, Алабама, САЩ
Произход на двигателя: САЩ
Произход на трансмисията: Германия
Компоненти от САЩ и Канада: 69%