Двигателят MR20DE се появи през 2005 година и се предлага на голям брой модели на алианса Renault-Nissan. Най-популярните от тях на пазарите в Европа са Renault Meganе, Fluence, Scenic, Laguna и Clio, а също така Nissan Qashqai и X-Trail, което означава, че моторът е доста разпространен. А фактът, че алиансът продължава да го произвежда и поставя на своите автомобили показва и сравнително висока надеждност.
Както повече задвижващи агрегати, предлагани през последните години, MR20DE също си има своите слаби страни, които създават проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с този двигател. Кои са основните от тях, според експертите от изданието ZR.
7-те основни проблема на двигателя MR20DE (ГАЛЕРИЯ):
Дори такава проста операция като смяна на свещи, която собствениците на много автомобили често извършват сами, в случая с двигателя MR20DE изисква сериозно усилие и внимание. Дори малкото презатягане на свещите води до образуване на пукнатини в главата на блока. Това налага нейната замяна, която също никак не е евтина.