Двигателят MR20DE се появи през 2005 година и се предлага на голям брой модели на алианса Renault-Nissan. Най-популярните от тях на пазарите в Европа са Renault Meganе, Fluence, Scenic, Laguna и Clio, а също така Nissan Qashqai и X-Trail, което означава, че моторът е доста разпространен. А фактът, че алиансът продължава да го произвежда и поставя на своите автомобили показва и сравнително висока надеждност.
Както повече задвижващи агрегати, предлагани през последните години, MR20DE също си има своите слаби страни, които създават проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с този двигател. Кои са основните от тях, според експертите от изданието ZR.
7-те основни проблема на двигателя MR20DE (ГАЛЕРИЯ):
Дроселовата клапа е сред най-важните елементи от всмукателната система на двигателя, тъй като контролира количеството въздух, което навлиза в мотора, за да образува въздушно-горивна смес. Тази клапа представлява въздушен клапан, който се състои от метално, цилиндрично тяло, в което има кръгла метална дроселна пластина с диаметър малко по-малък от вътрешния диаметър на корпуса.
Веднага щом се усети нестабилност в оборотите на двигателя, е най-добре да се извади корпуса на дросела от двигателя, за да се почисти и измие. Това би трябвало да бъде достатъчно и да подобри работата на мотора.