IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Outback: Трябва ли кросоувърите да се притесняват?

Тестваме новото поколение на едно от най-успешните всъдеходни комбита

Когато стане дума за автомобил, предлагащ комбинация от всъдеходни способности, безопасност и надеждност, една от първите марки, за които се сеща човек, е Subaru. Японската компания отдавна си е спечелил славата на първокласен производител, като един от модели, допринесли за това, е Outback.


Subaru Outback


Европейската версия на шестото поколение на комбито беше представена през пролетта, като екипът на Automedia беше сред първите, които имаха възможност да тестват автомобила. Той определено следва успешната рецепта на своите предшественици, но едновременно с това получава и редица нови технологии, с чиято помощ трябва да се пребори с конкурентите си в сегмента на всъдеходните комбита.

На външен вид новият Outback не се е променил много, като силуетът му почти изцяло повтаря този на предишното поколение. Нови са фаровете, светлините, като и някои от пластмасовите детайли по каросерията. Надписът с името на модела е поставен и отстрани – под задните врати, което е доста любопитно дизайнерско решение. Технически промени обаче са доста.


Subaru Outback


Първо, Subaru Outback е увеличил с дължината си с 4 см, докато останалите размери за сходни с тези на предшественика. Дори в минимална конфигурация багажникът е огромен - 537 литра, като при сгънати задни седалки обемът скача до 1282 литра. Салонът е много просторен, като има достатъчно място за всички пътници и шофьори, дори ако те са високи и тежки. Всички материали за тапицерия са меки и от високо качество, а в топ-версията има кафяви кожени седалки и вложки върху картите на вратите.

Това, което поразява, особено на пръв поглед, е вертикалният екран, от който се управляват повечето системи за управление на автомобила. Почти всички функции, които преди това се контролираха от бутони, са преместени. От дисплея се деактивират системата „старт-стоп“ и системата за поддържане на лентата, както и отопляването на предните седалки. Тези отзад обаче си имат собствено управление с бутони на конзолата между предните.


Subaru Outback


Таблото е традиционно - с два циферблата и бордови компютър в средата. Над мултимедийния екран обаче има система, която разпознава лицето и следи жестовете. Тя разпознава собственика и се настройва спрямо начина му на шофиране, като следи той да не изпуска волана по време на движение и да не си отвлича вниманието. И ако шофьорът започне да размахва ръце, тя издава предупредителен сигнал (вероятно за Италия тази функция е деактивирана).

Под капака на всъдеходното комби се намира нов 2,5-литров атмосферен двигател с директно впръскване на горивото. В сравнение с предишното поколение, 90% от детайлите на този бензинов двигател са преработени, за да подобрят горивната ефективност и да увеличат мощността. Моторът е съчетан с вариаторна трансмисия, която също е преработена и получава по-широк диапазон на предавателни числа и подсилени ролки.


Subaru Outback


Мощността на 4-цилиндровия агрегат е 169 к.с. и 252 Нм, които са достатъчни, когато трябва да изпревариш на магистрала или междуградски път. Вариаторът продължава да не е сред любимите ни трансмисии, но пък японците си го обичат и не смятат да се откажат от него, което всъщност си има своята пазарна логика.

Системата за постоянно задвижване на четирите колела обикновено работи в режим 60:40, като съотношението може да варира в зависимост от пътните условия. Водачът може да контролира разпределението на въртящия момент, използвайки системата X-Mode. При новото поколение тя се допълва от режим D.Snow/Mud (дълбок сняг, кал). Системата не се активира от бутони, а чрез дисплея, но това не се отразява на представянето на автомобила. Той се е доказал като страхотен офроудър, който не се страхува да се изцапа. Мокра и кална почва, дълбоки коловози, клони на дървета и дълбоки локви – всичко това не е проблем за Outback, който затвърждава класата си и извън пътя.


Subaru Outback


При движение по нормален път обаче прави впечатление, че окачването е доста меко. Задвижването на всички колела е необходимо не само извън пътя, но и при движение с по-висока скорост, както и на хлъзгава настилка. Системата Active Thrust Vector (Active Torque Distribution) генерира спирачна сила към вътрешните колела, която пренасочва повече въртящ момент към външните, а това подобрява траекторията на завиване. Кормилното управление е конфигурирано по нова начин, като скоростната кутия позволява да променяте предавателното отношение в съответствие с ъгъла на кормилното управление. Това осигурява отзивчиво и прецизно управление при ниски скорости и стабилност при високи скорости.

Както и при останалите си модели, в Subaru отново обръщат огромно внимание на безопасността, като Outback е чудесен пример за това. Автомобилът получи максимални оценки за работата на системата за предотвратяване на произшествия, като за това помага и разположението на двигателя. В случай на сблъсък той пада надолу, без да влиза в салона и да наранява шофьора и пасажерите.

Още снимки на новото Subaru Outback - вижте в галерията:

В допълнение към традиционните въздушни възглавници е добавен еърбег между шофьора и пътника до него. Фирмената система за безопасност Eyesight от четвърто поколение получава подобрени камери и радари, както и функция за поддържане на лентата на движение и аварийно спиране в случай на нужда.

На българския пазар новото Subaru Outback ще се предлага в три нива на оборудване – Style, 4dvenure и Premium, като всички да се еднакво задвижване, но се различават по материалите на интериора, цветовете на облицовките и броя на опциите. Цените на модела стартират от 78 500 лв., като при топ-варианта достигат 91 500 лв. Горе-долу толкова струват и конкурентите, сред които има и много кросоувъри. Повечето от тях обаче ще заседнат там, където Outback ще мине без проблеми, което ни убеждава за пореден път, че автомобили като този все още не са казали последната си дума...

Снимки: Automedia.bg, Subaru

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    До 13,какви приятели имаш със Субаро???Те в България са 7-8,сигурно и толкова приятели имаш???Не знаех,че ваксините имат такива странични действия.Да пишат тези които са има ли или имат Субаро,какъвто и модел да е.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    До 19,докторе и ти след ваксината пишеш глупости.Навъртях 138,000км и съм сменил един шарнир и два накрайника. А колко съм шофирал извън пътя,ако беше друг автомобил,щях цяла предницата да сменя и основен ремонт да направя. Първо си купи,а после пиши. Имал съм и Ауди А4 и А6,колко пари съм дал по тях не е за писане.Монтьорите знаят за какви иде реч и колко им е скъпа подръката.
  • #17
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Докторът ( преди 2 години )
    17 ти явно никога не си карал хубава кола.Субару е ужасен автомобил. Нито двигател могат да направят, нито трансмисия.
  • #16
    6 rate up comment 12 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Субару са яко изостанали от останалите, ако не ги купи някой или не се кооперират с друг производител, като нищо ще изчезнат след 10-15 години.
  • #15
    12 rate up comment 9 rate down comment
    до 17 ( преди 2 години )
    Аве смях най-страшен, кво си карал не знам, ама те след 2015 г. не виждам нещо ново да са направили, освен още по-големи грозили, само са прецакали и малкото що годе работи дето имаха. Бил му икономичен, в сравнение с какво , отде разбра от 10 км. тестдрайв. Само като гледам как се кефиш на вариатор и няма нужда да се обаждаш на автомобилни теми, че ще ти се смеят. Вземи ти покарай някой съвременен автомобил айде да не е след 2015 г., ти си със субару и за теб съвременен е всеки след 2005 г.,
  • #14
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нито един от новите семейните кросоувъри нямат симетрично AWD, нямат боксерен двигател и много малко имат LSD заден диф. Предимствата на тези неща ако не си карал няма как да ги знаеш Не гледайте само интериорите и материалите вътре в колата, идеята на Аутбекът е съвсем друга. Ако човек търси лукс, има по-добри предложения. Лично на мен не ми харесва CVT-то, което слагат на всичките си автомобили. Другият недостатък, е че нямат читав дизел(2.0d беше пореди проблемен).
  • #13
    12 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не съм имал Субару (слава богу), но имам приятели с три различни модела, единият нов Аутбак, така че имам достатъчно наблюдения. Нямат нищо, с което превъзхождат един семеен кросоувър от читава марка. Дори е точно обратното - тотална изостаналост. Преди десетилетия Субару беше от малкото марки, които предлагаше 4х4 в масовия сегмент. В момента са под път и над път. А Аутбакът е един от моделите с най-големи надвеси. Какъв офроуд?
  • #12
    19 rate up comment 16 rate down comment
    До №13 ( преди 2 години )
    Така мисли човек, който никога не е имал Субару.Имах Форестър II SG5, зимата беше номер едно.Фолксваген нямат аналог на този тип кола.Освен това, както и преди съм казвал няма как човек който е имал Субару да го замени за VW, няма да обеснявам защо. Хората, които са имали знаят защо. НЕ съм заслепен фен на марката просто са несравними .
  • #11
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    за да избереш Форестър, трябва цял живот да си доил кравите в отдалечено населено място без интернет и радиоточка :D ама вкусове всякакви
  • #10
    18 rate up comment 22 rate down comment
    Вагенщайн ( преди 2 години )
    "Обективно толкова струва Фолксваген Тигуан дизел .." Да избереш Тиган дизел пред Форестър да речем,трябва човек да е постоял доста на слънце в деня на изборът..