IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Subaru Outback: Трябва ли кросоувърите да се притесняват?

Тестваме новото поколение на едно от най-успешните всъдеходни комбита

Когато стане дума за автомобил, предлагащ комбинация от всъдеходни способности, безопасност и надеждност, една от първите марки, за които се сеща човек, е Subaru. Японската компания отдавна си е спечелил славата на първокласен производител, като един от модели, допринесли за това, е Outback.


Subaru Outback


Европейската версия на шестото поколение на комбито беше представена през пролетта, като екипът на Automedia беше сред първите, които имаха възможност да тестват автомобила. Той определено следва успешната рецепта на своите предшественици, но едновременно с това получава и редица нови технологии, с чиято помощ трябва да се пребори с конкурентите си в сегмента на всъдеходните комбита.

На външен вид новият Outback не се е променил много, като силуетът му почти изцяло повтаря този на предишното поколение. Нови са фаровете, светлините, като и някои от пластмасовите детайли по каросерията. Надписът с името на модела е поставен и отстрани – под задните врати, което е доста любопитно дизайнерско решение. Технически промени обаче са доста.


Subaru Outback


Първо, Subaru Outback е увеличил с дължината си с 4 см, докато останалите размери за сходни с тези на предшественика. Дори в минимална конфигурация багажникът е огромен - 537 литра, като при сгънати задни седалки обемът скача до 1282 литра. Салонът е много просторен, като има достатъчно място за всички пътници и шофьори, дори ако те са високи и тежки. Всички материали за тапицерия са меки и от високо качество, а в топ-версията има кафяви кожени седалки и вложки върху картите на вратите.

Това, което поразява, особено на пръв поглед, е вертикалният екран, от който се управляват повечето системи за управление на автомобила. Почти всички функции, които преди това се контролираха от бутони, са преместени. От дисплея се деактивират системата „старт-стоп“ и системата за поддържане на лентата, както и отопляването на предните седалки. Тези отзад обаче си имат собствено управление с бутони на конзолата между предните.


Subaru Outback


Таблото е традиционно - с два циферблата и бордови компютър в средата. Над мултимедийния екран обаче има система, която разпознава лицето и следи жестовете. Тя разпознава собственика и се настройва спрямо начина му на шофиране, като следи той да не изпуска волана по време на движение и да не си отвлича вниманието. И ако шофьорът започне да размахва ръце, тя издава предупредителен сигнал (вероятно за Италия тази функция е деактивирана).

Под капака на всъдеходното комби се намира нов 2,5-литров атмосферен двигател с директно впръскване на горивото. В сравнение с предишното поколение, 90% от детайлите на този бензинов двигател са преработени, за да подобрят горивната ефективност и да увеличат мощността. Моторът е съчетан с вариаторна трансмисия, която също е преработена и получава по-широк диапазон на предавателни числа и подсилени ролки.


Subaru Outback


Мощността на 4-цилиндровия агрегат е 169 к.с. и 252 Нм, които са достатъчни, когато трябва да изпревариш на магистрала или междуградски път. Вариаторът продължава да не е сред любимите ни трансмисии, но пък японците си го обичат и не смятат да се откажат от него, което всъщност си има своята пазарна логика.

Системата за постоянно задвижване на четирите колела обикновено работи в режим 60:40, като съотношението може да варира в зависимост от пътните условия. Водачът може да контролира разпределението на въртящия момент, използвайки системата X-Mode. При новото поколение тя се допълва от режим D.Snow/Mud (дълбок сняг, кал). Системата не се активира от бутони, а чрез дисплея, но това не се отразява на представянето на автомобила. Той се е доказал като страхотен офроудър, който не се страхува да се изцапа. Мокра и кална почва, дълбоки коловози, клони на дървета и дълбоки локви – всичко това не е проблем за Outback, който затвърждава класата си и извън пътя.


Subaru Outback


При движение по нормален път обаче прави впечатление, че окачването е доста меко. Задвижването на всички колела е необходимо не само извън пътя, но и при движение с по-висока скорост, както и на хлъзгава настилка. Системата Active Thrust Vector (Active Torque Distribution) генерира спирачна сила към вътрешните колела, която пренасочва повече въртящ момент към външните, а това подобрява траекторията на завиване. Кормилното управление е конфигурирано по нова начин, като скоростната кутия позволява да променяте предавателното отношение в съответствие с ъгъла на кормилното управление. Това осигурява отзивчиво и прецизно управление при ниски скорости и стабилност при високи скорости.

Както и при останалите си модели, в Subaru отново обръщат огромно внимание на безопасността, като Outback е чудесен пример за това. Автомобилът получи максимални оценки за работата на системата за предотвратяване на произшествия, като за това помага и разположението на двигателя. В случай на сблъсък той пада надолу, без да влиза в салона и да наранява шофьора и пасажерите.

Още снимки на новото Subaru Outback - вижте в галерията:

В допълнение към традиционните въздушни възглавници е добавен еърбег между шофьора и пътника до него. Фирмената система за безопасност Eyesight от четвърто поколение получава подобрени камери и радари, както и функция за поддържане на лентата на движение и аварийно спиране в случай на нужда.

На българския пазар новото Subaru Outback ще се предлага в три нива на оборудване – Style, 4dvenure и Premium, като всички да се еднакво задвижване, но се различават по материалите на интериора, цветовете на облицовките и броя на опциите. Цените на модела стартират от 78 500 лв., като при топ-варианта достигат 91 500 лв. Горе-долу толкова струват и конкурентите, сред които има и много кросоувъри. Повечето от тях обаче ще заседнат там, където Outback ще мине без проблеми, което ни убеждава за пореден път, че автомобили като този все още не са казали последната си дума...

Снимки: Automedia.bg, Subaru

0 от 500
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само ли аз като видя голям СУВ в града ме заливат асоциации с крави, кър, кал, миризма и дива селяния?
  • #8
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Outback с 2.5 литра турбо - 260 кс - и същия вариатор се взима за 50 000 долара без пазарене в Канада - около 65-66 000 лева. 78 000 лева за скопения вариант са доста пари.
  • #7
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Sas ( преди 3 месеца )
    И аз ходих да покарам Аутбек преди 3-4 месеца, за да сменя 12 годишен Форестър, купен от същия дилър. Не знам това по-ново ли или не, но След карането просто забравих за Субару, двъгателят му трябват много високи обороти, което не е особено приятно с вариатор. Тестови разход от 12 на 100 предимно по Цариградско и Тракия само с 1-2 по резки ускорения. Интериорът не беше нищо особено, нито возията. Форестъра беше 46к, най евтиният СУВ, да, не беше лукс и не вървеше, но поне си струваше парите...
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Голфчо ( преди 3 месеца )
    Единственото което не е хубаво на модела е цената.Обективно толкова струва Фолксваген Тигуан дизел със седемстепенно ДСЖ.Като добавим, че оперативния лизинг или т.нар. "нов автомобил под наем" е доста приличен, а цената е близка е ясно защо Фолксваген "продават" Т-Рок и Тигуан с толкова бройки в България
  • #5
    17 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бклук харчещ като змей с перманентно безсмислено 4х4 за повечето време от шофирането и не покриващ никакви норми за отделен ЦО2 продават го само в Сащ щото там норми няма.Защо още не са го изтеглили от Българският пазар не е ясно
  • #4
    24 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 месеца )
    За човек, който има два автомобила 4х4, смятам че този двигател е слаб за това купе и задвижване. Трябват поне 200 к.с. и ръчка или автомат. Според зависи за какво и как ще го ползваш!
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гледах и ревюто, слаб двигател, кофти вариатор, тромава кола. За Америка вероятно ще има по-силна версия но за Европа е куц кон. Освен това не виждам разлика със стария модел в дизайна. Колата е доста скъпа за това което предлага. Изобщо Субару се изложиха много с този модел, аз лично очаквах повече и се почувствах разочарован.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 3 месеца )
    Наскоро карах същият, и не съм впечатлен изобщо. Единственият плюс е че са намалили разхода и са добавили екстри. Този мотор върви прилично, стига да не ти се налага да изпреварваш.
  • #1
    14 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С този умрял измислен вариатор работата е изначално ос рана, аре няма нужда да си обясняваме за проходимост, вървене, икономия и т.н. *** ми зер н и ците тея азиатци, толкова не можаха да сложат един нормален автомат , па дори и по-стар там с 5-6 ск. да е.Икономия е майка на мизерията и това си е , а доказателство на тази максима са азиатските нескопосани опити за създаване на автомобил.