IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кое е най-надеждното задвижване - бензин, дизел, електромобил или хибрид?

Проучване сред повече от 13 000 собственици показва доста любопитен резултат

На пазара има огромен брой автомобили от различни модели и марки. Когато се избира превозно средство, първоначално се определя горивото, с което то работи. Това си има както предимства, така и недостатъци, защото в крайна сметка бензиновите коли консумират много гориво, дизелите не са достатъчно екологични, а електромобилите и хибридите са скъпи.


надеждност


Освен на финансовата страна обаче трябва да се обърне специално внимание и на надеждността. Затова и статистиката, изготвена от британското издание What Car, е доста любопитна. Неговите експерти са анализирали 175 модела от 31 марки, като е обърнато внимание именно на надеждността.

Разпитани са 13 000 собственици, които е трябвало да разкажат за проблемите със своите автомобили през последната година. Превозните средства са разделени на две възрастови групи – до 5 години и между 5 и 20 години, като са взети предвид разходите и продължителността на ремонтите.

Получените данни показват, че независимо от възрастта на автомобила повечето неизправности са открити в дизеловите двигатели, като близо 1/4 от тях са получили повреда. Следват електрическите коли, като при тях по-старите модели се чупят с 5% по-малко от новите.

Дизелови модели – 24,7% (до 5 години), 27,4% (от 5 до 20 години)

Електромобили – 20,2% (до 5 години), 15,4% (от 5 до 20 години)

Бензинови модели – 16,7% (до 5 години), 24% (от 5 до 20 години)

Хибридни модели – 13,9% (до 5 години), 14% (от 5 до 20 години)

При бензиновите коли е точно обратното – статистиката на What Car сочи, че двигателите на старите модели страдат повече от тези на новите. А най-малко са оплакванията от хибридните преводни средства, като това се отнася за автомобилите на всякаква възраст.

От гледна точка на ремонтите, в най-добра позиция се оказват собствениците на бензинови коли, които плащат най-малко. Обратното се случва при електромобилите, тъй като те са най-скъпи за ремонт. Ако обаче автомобилът е в гаранция, най-често се обслужват хибридите, следвани от бензиновите и дизеловите модели.


надеждност


Най-дълго се ремонтират електромобилите, при които престоят в сервиза може да достигне до 2 седмици. При хибридите този период е не повече от седмица, докато, ако има налични части, ремонтът на бензиновите и дизелови модели не отнема повече от ден.

0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И децата знаят, че бензиновият е най-надеждният двигател. Естествено, електрическият ще го надмине като малка гара, стига технологията да се утвърди. Но и дизелът си е в нормата. Хибридът, разбира се, създава най-много проблеми. Също така бензин със старт/стоп създава повече проблеми от бензин без старт/стоп. Въпрос на избор дали ще си даваш парите за някой-друг ремонт, по-скъпо масло и акумулатор, или за повече гориво. Но пък като гасиш като спреш, пазиш околните от изгорелите газове.
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #8 Дунев ги прави. Сервизът му се вика "Hybrid & EV сертифициран автосервиз". Разни наводнени тоталки нов внос има, обаче кое да се счупи? То има 1 ротор само. Някой да му се е чупил вентилатора в банята?
  • #9
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Яшко ( преди 2 години )
    Като дизеларката бате си нема
  • #8
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Статистиката е изкривена от факта че хибридите са основно на Тойота, следователно надеждни, а дизелите - основно на европейски производители, които са далеч от надеждността.
  • #7
    33 rate up comment 15 rate down comment
    LosHo ( преди 2 години )
    Електричката развалили се и отива за скрап. Доста съм се интересувал по въпроса и излиза, че все още няма майстори за тези атомобили, където често се получават дефекти по разни му електроники, които няма как да се диагностицират и за да я оправиш трябва да смениш цялата система, което означава направо скрап. Хибридите са наистина най-здравите. Поне на Тойота са такива.
  • #6
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    А... нямало видиш ли стари електрички - ми значи още по-зле бе. Сравняват се 10 годи;ни ел с 20 годишни дизели... И видиш ли на всичко отгоре поредно оправдание - те били страдали от детски болести... алоууу а да прочетохте че точно тия "болните" са всъщност по-здрави от "излекуваните"? А че има сравнение и за до 5 години и там нещата са още по-зле за електриката?!
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Забелязвате ли каква е тенденцията, колкото е по-стар електромобила по-малко се чупи. При бензина и дизела е точно обратното, като остареят и почват проблемите. Тук обаче не се взимат под внимание разходите за регулярна поддръжка (масла, филтри,свещи и тн), които при хибрида, бензина и дизела са доста повече.
  • #4
    26 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По скоро тук извода е, че Тойота правят коли които се развалят по-рядко.
  • #3
    45 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То това проучване мако като изсмукано от пръстите. Какво значи повреди? Изгоряла крушка може ли да се сравни с гръмнал двигател? Какво значи от 5 до 20г. Сравняват 10г. кола с 20г. ли? Сравняват по една дизелова, бензинова, хибридна и електрическа кола ли? Ама всичките на едни и същи километри ли са или просто гледат годината? Защото може 10г. електричка да е на 100К км. А 10г. дизел да е на 500К км. примерно. Много странно проучване. Аз лично, не бих се доверил на такова.
  • #2
    29 rate up comment 24 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И кое точно им е неекологичното на дизелите? Малък евро 6 дизел със сигурност има по малък СО2 отпечатък от електричка. А явно е време електричарите са спрат да повтарят опорката за "вечните" електрички, които не се чупят. Въпреки, че никъде не се сочи при какви километражи стават повредите - дизелите традиционно минават двойно и тройно по-висок пробег от бензин и електро