На пазара има огромен брой автомобили от различни модели и марки. Когато се избира превозно средство, първоначално се определя горивото, с което то работи. Това си има както предимства, така и недостатъци, защото в крайна сметка бензиновите коли консумират много гориво, дизелите не са достатъчно екологични, а електромобилите и хибридите са скъпи.
Освен на финансовата страна обаче трябва да се обърне специално внимание и на надеждността. Затова и статистиката, изготвена от британското издание What Car, е доста любопитна. Неговите експерти са анализирали 175 модела от 31 марки, като е обърнато внимание именно на надеждността.
Разпитани са 13 000 собственици, които е трябвало да разкажат за проблемите със своите автомобили през последната година. Превозните средства са разделени на две възрастови групи – до 5 години и между 5 и 20 години, като са взети предвид разходите и продължителността на ремонтите.
Получените данни показват, че независимо от възрастта на автомобила повечето неизправности са открити в дизеловите двигатели, като близо 1/4 от тях са получили повреда. Следват електрическите коли, като при тях по-старите модели се чупят с 5% по-малко от новите.
Дизелови модели – 24,7% (до 5 години), 27,4% (от 5 до 20 години)
Електромобили – 20,2% (до 5 години), 15,4% (от 5 до 20 години)
Бензинови модели – 16,7% (до 5 години), 24% (от 5 до 20 години)
Хибридни модели – 13,9% (до 5 години), 14% (от 5 до 20 години)
При бензиновите коли е точно обратното – статистиката на What Car сочи, че двигателите на старите модели страдат повече от тези на новите. А най-малко са оплакванията от хибридните преводни средства, като това се отнася за автомобилите на всякаква възраст.
От гледна точка на ремонтите, в най-добра позиция се оказват собствениците на бензинови коли, които плащат най-малко. Обратното се случва при електромобилите, тъй като те са най-скъпи за ремонт. Ако обаче автомобилът е в гаранция, най-често се обслужват хибридите, следвани от бензиновите и дизеловите модели.
Най-дълго се ремонтират електромобилите, при които престоят в сервиза може да достигне до 2 седмици. При хибридите този период е не повече от седмица, докато, ако има налични части, ремонтът на бензиновите и дизелови модели не отнема повече от ден.