Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
Първата Лада с климатик и автоматик
Именно във Великобритания "Лада" за пръв път се сдобива и с климатик - модификацията 2106-70 ползва система от Hitachi. В СССР подобно нещо се появява на пазара чак след промените.
Британският вносител SATRA дори експериментално оборудва няколко коли с автоматична трансмисия от BorgWarner.
За отбелязване е, че през 70-те, когато лицензната технология от Fiat все още е относително в крак с времето, съветските коли се приемат добре в Англия. В теста на Lada 1600 ES списание Motor хвали динамиката, практичността и удобната за ползване скоростна кутия, и се оплаква само от твърде спартанския интериор.
На снимката: Lada 1600 ES - върхова версия за британския пазар
Именно във Великобритания "Лада" за пръв път се сдобива и с климатик - модификацията 2106-70 ползва система от Hitachi. В СССР подобно нещо се появява на пазара чак след промените.
Британският вносител SATRA дори експериментално оборудва няколко коли с автоматична трансмисия от BorgWarner.
За отбелязване е, че през 70-те, когато лицензната технология от Fiat все още е относително в крак с времето, съветските коли се приемат добре в Англия. В теста на Lada 1600 ES списание Motor хвали динамиката, практичността и удобната за ползване скоростна кутия, и се оплаква само от твърде спартанския интериор.
На снимката: Lada 1600 ES - върхова версия за британския пазар