Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
Във Финландия - Лада с турбо
Финландия няма особени основания да храни топли чувства към СССР, но физическата близост между двете държави доведе до неочакван обмен през 60-те и 70-те години - финландците не само охотно заемаха съветски естрадни хитове, но и купуваха немалко Лади, внасяни в страната от компанията Konela. В един момент дистрибуторът дори предлагаше варианти на ВАЗ 2107 с турбокомпресор и максимална скорост 180 км/ч, като автомобила на снимката.
Финландия няма особени основания да храни топли чувства към СССР, но физическата близост между двете държави доведе до неочакван обмен през 60-те и 70-те години - финландците не само охотно заемаха съветски естрадни хитове, но и купуваха немалко Лади, внасяни в страната от компанията Konela. В един момент дистрибуторът дори предлагаше варианти на ВАЗ 2107 с турбокомпресор и максимална скорост 180 км/ч, като автомобила на снимката.