Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
В Белгия - тунинг и лукс
В Белгия за експорта на съветски автомобили още през 1964 бе основано смесеното белгийско-съветско дружество Scaldia-Volga, което в продължение на цели 40 години се опитваше да пласира на пазарите в Бенелюкса не само волги, както подсказва името му, но и ЗАЗ, Москвич и Лада.
На снимката виждате един от последните опити - сериозно префасонирана ВАЗ 2105 от втората половина на 80-те, с променена решетка, по-масивни брони и прагове.
В Белгия за експорта на съветски автомобили още през 1964 бе основано смесеното белгийско-съветско дружество Scaldia-Volga, което в продължение на цели 40 години се опитваше да пласира на пазарите в Бенелюкса не само волги, както подсказва името му, но и ЗАЗ, Москвич и Лада.
На снимката виждате един от последните опити - сериозно префасонирана ВАЗ 2105 от втората половина на 80-те, с променена решетка, по-масивни брони и прагове.