Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
Германците предпочитат по-малко коне
В Западна Германия също се опитват да направят ладите по-атрактивни с допълнителни китове, алуминиеви джанти и шибедах. Особено популярни са версиите с пластмасови престилки и брони в цвета на купето.
Другата специфика във ФРГ е, че заради обвързването на данъка с мощността най-много се търсят ладите с най-скромни двигатели. Затова и там, освен стандартната версия 1.5 със 75 конски сили, се изнася и вариантът Junior с 1.2-литров мотор и 60 коня.
В Западна Германия също се опитват да направят ладите по-атрактивни с допълнителни китове, алуминиеви джанти и шибедах. Особено популярни са версиите с пластмасови престилки и брони в цвета на купето.
Другата специфика във ФРГ е, че заради обвързването на данъка с мощността най-много се търсят ладите с най-скромни двигатели. Затова и там, освен стандартната версия 1.5 със 75 конски сили, се изнася и вариантът Junior с 1.2-литров мотор и 60 коня.