В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
При него ситуацията е същата като при ламбда-сондата - работи, но далеч не идеално. При четирицилиндровите мотори, например, този датчик се монтира между втория и третия цилиндър. Металният блок предава вибрациите доста добре, но все пак датчикът "чува" по-ясно по-близките до него цилиндри. Проблеми в първи или четвърти се отчитат по-трудно.