В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Вероятно и сами сте забелязали, че "термометърът" на автомобила невинаги показва точно. Една от причините е, че различните производители монтират датчика на различни места. Често той е някъде зад предната броня, където се нагрява и от двигателя, и от пътя, особено през лятото при напечен от слънцето асфалт.
Друг вариант е датчикът да се монтира в корпуса на дясното странично огледало. И тогава може да се окаже, че в слънчев ден температурата е по-висока, ако пътувате на изток, отколкото на запад.
Впрочем главната роля на този датчик е през зимата - да ви предупреди, когато температурите паднат до точката на замръзването и може да се окачва лед по пътя. Тогава той е достатъчно надежден.