В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Повечето хора разчитат изцяло на него - и грешат. Този датчик отчита само при спад на налягането на маслото под 0.5 бара, включвайки червената лампа на таблото. Но не би ви предупредил, ако при високи обороти налягането е, да кажем, 0.6 бара - също опасно ниско. Датчикът ви казва, че всичко е ОК, но лагерите на коляновия вал са на съвсем друго мнение.
Затова и при по-съвременните автомобили все по-често се използват "умни" датчици за маслото, способни да дават повече и по-точна информация.