Някои мамят по замисъл на конструктора, други - от старост. Но и в двата случая това крие опасности
В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
12 от 13 | Датчиците, които най-често лъжат
Датчик на всмукателния колектор
Този датчик измерва и налягането, и температурата във всмукателния колектор. Започва да лъже, когато колекторът загуби херметичност - примерно при нагорели гарнитури, напукани маркучи или затлачване с прах.
Още по темата:
-
При съвременните мотори те са несравнимо по-голяма опасност, отколкото бяха преди 15 години
-
Вредно ли е наистина да се кара на ниски, и при какви обороти колата е най-икономична?
-
Разликата в новите ремъци може да е от земята до небето в зависимост от производителя, показват тестове