В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Той е сред най-"великодушните" датчици в автомобила - позволява включването на климатика, дори когато налягането е съвсем малко и хладилният агент е намалял драстично. Нужно е в системата да не е останал никакъв газ, за да се намеси датчикът и да блокира включването й. Всъщност вие ще разберете, че газът е намалял, доста преди датчика - чисто и просто климатикът ще работи едва-едва.