В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Познат и под английското съкращение TPS, това е потенциометър, монтиран на оста на дроселовата клапа, който подава информация за положението й към блока за управление на двигателя. С течение на времето пътечките на резистора се износват и той започва да дава погрешни сигнали, което се отразява на работата на мотора и често води до забележима загуба на мощност.