IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо мощността на двигателя пада в жегата?

Невинаги проблемът е толкова сериозен, че да се налага посещение в сервиз

Лятото, както впрочем и зимата, е доста сложен период за шофьорите и техните автомобили. В жегата могат да се появят дори проблеми, които са по-сериозни от тези през зимата – двигателят прегрява, антифризът кипи и резултатът е посещение в сервиз, където следва скъп ремонт.


двигател


Впрочем, има и проблеми, които не са толкова глобални, но са доста разпространени. Например, в жегата някои на пълно изправи автомобили започват да се държат странно. Техните водачи забелязват, че колата не върви, когато подадат повече газ, но при проверка на двигателя се оказва, че всичко е наред. Проблемът го няма, когато жегата изчезне. На какво се дължи това странно явление?

Какво е нужно, за да може горивото да изгаря в цилиндрите? Основното е в тях да постъпва гориво и въздух, смесени в точно определена пропорция. Ако скоростта се увеличи, разходът на въздух също нараства. Спомнете си как работят машините с тубомотори, където турбините под налягане вкарват литри въздух в двигателя, за да му осигурят кислород и съответно повече тяга.

Какво се случва, когато въздухът не достига? Работата на двигателя вече не е толкова стабилна, появяват се сривове, намаляват мощността и интензивността при ускорение. Именно с това са свързани и проблемите, които се появяват при някои автомобили в горещото време.

Работата е там, че концентрацията на кислород в горещия въздух е значително по-малка. А за нормална работа и изгаряне на горивото е нужен именно кислород, при това той трябва да бъде охладен. Но ако няма откъде да бъде взет той, то няма как работата на двигателя да бъде ефективна. Затова и моторът ще реагира вяло при подаване на газ, като по този начин подсказва, че му е трудно да диша.


двигател


Как може да бъде избегнато това негативно явление? Първо, трябва да бъде почистено пространството под капака и да се промие радиатора, тъй като въздухът за горивната камера се взима именно от мястото под капака. И ако в системата за охлаждане има проблеми, които се появяват заради жегата навън, машината просто спира да работи правилно.

При турбомоторите трябва да се почисти интеркулера, отговарящ за предварителното охлаждане на въздуха, който влиза в турбината, а след това и в двигателя. Ако интеркулерът е задръстен и не работи както трябва, то в жегата двигател, оборудван с турбина, също няма да върви както трябва, тъй като му липсва тяга.

Хубавото в случая, че дори при откриването на подобни проблеми, не е нужно веднага да се ходи в сервиз. Първо си спомнете, кога за последно сте почиствали радиатора и се сменяли охлаждащата течност. Ако е отдавна, тези две лесни операции със сигурност ще подобрят отвеждането на топлината и вентилацията на отсека на мотора. А заедно с това ще се подобри и реакцията на самия двигател при подаване на газ.

0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Селянин ( преди 1 месец )
    Това с по-малкото кислород в горещия въздух е вярно, но пък ще се радвам автора на статията да ми обясни каква е връзката между водния рядиатор и постъпващият въздух в мотора?
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Синдикат на Ало Изма ( преди 1 месец )
    Ако някой беше присъствал в часовете по физика и химия щеше да знае, че в даден обем количеството кислород е различно в зависимост от температурата. Иначе казано :зимъска- повече кислород в кубик въздух- таралясника върви добре! Лятоска-по малко количество кислород в същия кубик въздух, на моторетката не и достига! Обяснено съвсем лаишки.
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Алоооооо, какъв въздух влиза в Турбината.....?Ако стане това ,тя влиза в помпа.Поне се научете да превеждате правилно.....!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако малко назнайвахте физика, щяхте да добавите, че и въздушното съпротивление пада в жегата, така че на магистрала вероятно е все същото, освен, че може би размекнатите асфалт и гуми също са фактор. Другото е, че съвременните двигатели компенсират разликите в атмосферното налягане. Отдавна не сме с карбуратори. Последната ми кола с карбуратор я продадох миналия век!
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Твърде пресилено и изсмукано от пръстите. Също така във Варна на 30 м н м двигателите имат повече мощност, отколкото в София на 550...Пишете нова статия, ще ви дам айбана си ;)
  • #4
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Рацер ( преди 1 месец )
    Ако бяхте ходили на драг състезания лятото, щяхте да знаете, че в жегата здраво бутало не остава. Пръскат кулерите преди старт и пак половината народ остава без коли. Много раждания има по полосата. Затова скачаш на Plaid и жми градО!
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    нормално е да няма мощност и при висока влажност на въздуха
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Б ( преди 1 месец )
    Щом го е казал гусин Захари,значи е верно.
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не мисля че всички имат, а и при температури над 30-33С се усеща малко загуба на мощност. Но затова допринася и климатика, който също отнема по осезаемо от тягата на мотора. В движение да прегрее мотора е малко вероятно, освен ако колата няма повреда, но всеки единопитен шофьор (които си гледа и уредите) ще го хване на време.