Автомобилната индустрия на СССР рядко се е отличавала с оригиналност: нейните модели често бяха на базата на откраднати западни технологии, на цели германски производствени линии, демонтирани след войната и пренесени на изток, и на един лиценз на Fiat, уреден с помощта на италианската комунистическа партия. Но все пак по съветско време тамошните производители си имаха собствени модели и собствена развойна дейност. Днешната руска индустрия се свежда до иззетите от Renault технологии (като Лада Веста и Ларгус), до сглобка на китайски копия (днешният Москвич) и до продължаващото производство на съветски антики като класическата Лада Нива или УАЗ Буханка - модели, отдавна прехвърлили половинвековна възраст. Как се стигна до тази ситуация? През 90-те години съветските гиганти бяха методично разграбвани и в същото време изправени пред далеч по-модерната вносна конкуренция. Техните отчаяни опити да се справят в тази ситуация родиха някои куриозни серийни модели и прототипи, нито един от които обаче не постигна успех. Ето тези последни 13 пирона в ковчега на съветската автоиндустрия.
Забравените руски автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Модел, разработен по време на перестройката за 19-ата партийна конференция.
Колата има изцяло нова самоносеща каросерия, независимо окачване, но агрегатите са от модел 41047. Направени са два прототипа. Както се шегуваха в завода: единият за генералния секретар - Михаил Горбачов, вторият - за съпругата му Раиса Максимовна. В опростен вид прякорите на колите звучат, естествено, „Мишка“ и „Райка“. Но банкрутиралият след Чернобил СССР няма ресурса да прави нови луксозни возила за партийните величия.


0