fallback

Toyota каза „не“ на тренда в индустрията и поема по друг път

Японският производител няма да бърза с пълната електрификация

Toyota е един от малкото автомобилни производители, които не бързат да влизат в надпреварата за електрификация. Още повече – в компанията не считат тази стратегия за грешка, а дори напротив – за отлично решение.

До края на годината Toyota ще представи само два електрически модела, което ярко контрастира с действията на други производители. В компанията не отричат, че и нея я очакват подобни промени, но не са готови да се съсредоточат само и единствено върху електрически транспорт.

Своите действия японците обясняват с все още малкия пазар на електрически превозни средства. Те не изключват дори възможността, съвсем скоро клиентите да загубят интерес към колите на ток и да се насочат в друга посока.

В случая много важни са и екологичните промени. Производителят разглежда целия жизнен цикъл на даден автомобил от гледна точка на намаляването на вредните емисии. От Toyota посочват, че има изследвания, които показват, че електромобилите и техните батерии са много по-вредни от вредните емисии, отделяни от автомобили с двигател с вътрешно горене.

Най-важно за компанията обаче си остават предпочитанията на потребителите. В САЩ, например, електромобилите към момента заемат по-малко от 2% от автомобилния пазар на страната. Затова и в Toyota не бързат да играят „ва-банк“, а планират да предлагат хибриди, електромобили, бензинови автомобили и модели на водород. Така клиентите ще имат пълен избор.

Снимка: Toyota

fallback
  • #41
    анонимен ( преди 3 години )
    На повечето хора които ходят само на работа и минават не повече от 50-100 км на ден им е нужен един обикновен контакт 16А. Ще си зареждат вечер със скорост 3-4 кв/час и ще си пеят. Дори и с по-голяма батерия да си, можеш да си я напълниш и да си я поддържаш пълна ако ти се наложи някакво дълго пътуване.
  • #40
    До долния ( преди 3 години )
    Ето че и сам си отговори! 50 киловата е партидата на къщата ми. Реално това са три стандартни монофазни партиди, като твоята. Никой нищо не ми е забранил да включвам и мога да ползвам всичките 50 киловата когато ми хрумне . Освен това, мощността на зареждане се ограничава от вграденото в автомобила зарядно, следователно дори зарядната да е до 22 kW, максимума ще е колкото е зарядното на автомобила, обикновенна 11 киловата. И това е доста по-равномерно, отколкото включването на проточен бойлер.
  • #39
    Анонимен ( преди 3 години )
    Това с равномерното разпределение във времето на зареждането го забрави, неравномерната консумацуя на ел енергия е основен проблем и цялата философия на енергийната система е изградена около това. Никъде домашни станции не се поставят на публични места, само постоянно токови, повечето ел коли имат собствени зарядни с капацитет до 7.5кв, някои до 11 това зависи от колата не от зарядното.
  • #38
    Анонимен ( преди 3 години )
    Обяснявам: при сега съществуващото положение частни абонати не могат да включват големи консуматори , с навлизане на ел автомобилите пешо гошо и тнт ороизволно и непредсказуемо ще могат да включват и изключват консуматори от по 21 до 350кв, това е проблем за ел мрежата, и ще изисква допълнителни ивестиции в батерии, гъвкави ел централи, допълнителни електропроводи. И дори тогава всички зарядни към един траф няма да могат да се включват на веднъж, оставяш включваш и като се зареди някоя кола тог
  • #37
    А ( преди 3 години )
    Не мисля че бъдещето е в ел автомобилите защото в момента Тесла печелят много пари от продажбата на такса карбон от екологията само фолксваген им дава 1 милиард годишно а има и много други който плащат такси аз мисля че Тесла е една къща от карти.
  • #36
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди 30 години всички залагаха на дизела, Тойота (и Хонда) единствени заложиха на хибридите. Сега жънат невиждани финансови успехи заради това си решение. Доста вероятно е сценарият да се повтори с водорода и горивните клетки - огромни инвестиции са планирани за водороно общество навсякъде в развитите страни. Така че е твърде рано да ги отписваме.
  • #35
    Дифорс ( преди 3 години )
    За каква далавера в момента става въпрос? 100 км с ел. кола може и да ви струва 2.50 лв, може и да имате паркомясто, случайно може и да имате трифазен ток, ама 30-40 х. лв по-висока цена за един и същи клас кога ще избиете? Само Каското което ще платите в повече на година, се явява равностойността на 15000 км изминати с автомобил от среден клас с ДВГ. Да не говорим за обезценката и по-трудната към момента реализация на електричките. Разликата в цената в двата автомобила се запазва до края.
  • #34
    Читател ( преди 3 години )
    За съжаление за автомобилните производители няма много хляб в електромобилите. Те просто не се занимават с водещите технологии при ел колите. Много хора се заблуждават, че Тесла е още един автомобилен производител, но това съвсем не е така.
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    Е няма да е 2,50 а ще е 5лв. примерно, това са 2 литра нафта с които ще изминеш 10-20км. А иначе повярвай ми ако има голямо търсене на ток, каквото би имало при масово каране на електромобили, ще се напълним със зарядни станции, както сега имаме бензиностанции на всякъде дори и в някои села. Те търговците не спят набързо ще ги вдигнат, не са скъпи, не са взриоопасни, не изискват отстояние, нищо. Преди имаше малко вендинг машини,хората като почнаха да ги ползват масово и сега са през 100 метра.
  • #32
    Анонимен ( преди 3 години )
    13 ст е на EVN нощната тарифа, но това не е толкова важно, другото е че цената ще е такава докато има въглищни централи, оосле с газовите, като няма потребление нощем се изключват , и на сътринта се включват и голяма разлика дневна нощна няма да има. Аз не казвам, че е невъзможно да се мине на елмобили, казвам, че ще е голямо оредизвикателство за страни като нашата и надолу. Но пък и компаниите едва ли се целят в нашият пазар.
fallback
Последни