fallback

Toyota каза „не“ на тренда в индустрията и поема по друг път

Японският производител няма да бърза с пълната електрификация

Toyota е един от малкото автомобилни производители, които не бързат да влизат в надпреварата за електрификация. Още повече – в компанията не считат тази стратегия за грешка, а дори напротив – за отлично решение.

До края на годината Toyota ще представи само два електрически модела, което ярко контрастира с действията на други производители. В компанията не отричат, че и нея я очакват подобни промени, но не са готови да се съсредоточат само и единствено върху електрически транспорт.

Своите действия японците обясняват с все още малкия пазар на електрически превозни средства. Те не изключват дори възможността, съвсем скоро клиентите да загубят интерес към колите на ток и да се насочат в друга посока.

В случая много важни са и екологичните промени. Производителят разглежда целия жизнен цикъл на даден автомобил от гледна точка на намаляването на вредните емисии. От Toyota посочват, че има изследвания, които показват, че електромобилите и техните батерии са много по-вредни от вредните емисии, отделяни от автомобили с двигател с вътрешно горене.

Най-важно за компанията обаче си остават предпочитанията на потребителите. В САЩ, например, електромобилите към момента заемат по-малко от 2% от автомобилния пазар на страната. Затова и в Toyota не бързат да играят „ва-банк“, а планират да предлагат хибриди, електромобили, бензинови автомобили и модели на водород. Така клиентите ще имат пълен избор.

Снимка: Toyota

fallback
  • #21
    Анонимен ( преди 3 години )
    Да, и аз това казвм, лесно е да се закупят и инсталират няколко станции, но не и стотици хиляди. Станциите за бързо зареждане с капацитет на обикновенна бензиностанция, струват по 1мил, лв и са по 150-300кв на колонка, това са огромни мощноисти и трябва инвестиции в преносната мрежа.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако има електрически коли на цените на такива с ДВГ, няма логика да си купиш кола с ДВГ, в пъти по-малки разходи имаш. Тойота живеят в някакъв измислен свят, те изобщо не са в тон с реалността. Те мислят, че хората още искат ДВГ, не просто още ел.колите са прекалено скъпи. С цени от 20-30 000 евро просто ДВГ няма да е конк.Урентен на ел.колата особенно ако предлага едни 600-700км. пробег с едно зареждане.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Абсолютен мит е че трудно се изгражда мрежа от зарядни, напротив в пъти по-лесно и евтино от това да направиш бензиностанция, общината закупи няколко зарядни и ги монтира за 1 ден. Ако има желание, много лесно това може да се случи. Да не говорим, че всеки може да си зарежда и у дома ако има гараж и то на нощна тарифа, която е някъде около 5ст. на киловат. Примерно заредиш 50 киловата за да минеш 300-400км. а 50 киловата нощна са 2,50лв. Няма, масла, ремъци, вериги, спирачките вечни.
  • #18
    Анонимен ( преди 3 години )
    Голямо оредизвикателство ще е да се изгради инфраструктура за електромобилите, при 2% може и да изглежда лесно но при масово въвеждане ще е трудно за някои страни. В България не виждам как ще стане това. Ако се забранят ДВГ, просто ще трябва да се качим на общественият транспорт.
  • #17
    Дифорс ( преди 3 години )
    Тойота от 24 години продава автомобили задвижвани с електрически двигател и батерия - хибриди. Да философите ще кажат, че пробегът е малък и ще са прави, само че проблемът не е в моженето, а в капацитета и теглото на батерията. Убеден съм, че ще им е изключително лесно да произвеждат масово ел. коли, когато батериите станат достатъчно добри, лесно зареждаеми и автомобила да си струва разработването и печалбата. Що не си купите употребявани електрични, вече има на доста изгодни цени?
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Цяла Азия, Америка, Австралия, Африка са на Тойоти. Само тъпите европейци карат еврооейски каруци. Rav4 завинаги!
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Просто са толкова изостанали, че няма как да направят читава ел. кола. Помните ли когато японците разглобиха Тесла, се хванаха за главата и казаха, че не могат да произведът такова нещо. Е как сега да правят ел. коли като установиха, че са изостанали технически с години. Хората вече си ъпдейтват колите безжично, като смартфон, но това е научна фантастика за японците.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота изостанаха прекалено в електричните и затова залагат н водорода. Чудно защо не развиват и двете като Хюндай например. Водорода е по подходящ за големи машини като автобуси и камиони. Нещо като дизела преди.
  • #13
    Един друг ( преди 3 години )
    Инженер *** знае всичко, ей сега ще разкости ДВГ, ще фалира Тойота, ще изчерпа петрола... Едно време така ни учиха, че през 1980 г ще дойде комунизма, че СССР през същата година ще надмине САЩ, ще свърши петрола...А тока откъде ще дойде, ако почнат да се произвеждат по 30 милиона електромобили на година? Къде ще отидат всичките батерии, които ще излязат от употреба... Зелените терористи не дават отговор засега.
  • #12
    Петър ( преди 3 години )
    Един нов хит който започва да затихва след спиране на ,,екосубсидирането,,
fallback
Последни