fallback

Toyota каза „не“ на тренда в индустрията и поема по друг път

Японският производител няма да бърза с пълната електрификация

Toyota е един от малкото автомобилни производители, които не бързат да влизат в надпреварата за електрификация. Още повече – в компанията не считат тази стратегия за грешка, а дори напротив – за отлично решение.

До края на годината Toyota ще представи само два електрически модела, което ярко контрастира с действията на други производители. В компанията не отричат, че и нея я очакват подобни промени, но не са готови да се съсредоточат само и единствено върху електрически транспорт.

Своите действия японците обясняват с все още малкия пазар на електрически превозни средства. Те не изключват дори възможността, съвсем скоро клиентите да загубят интерес към колите на ток и да се насочат в друга посока.

В случая много важни са и екологичните промени. Производителят разглежда целия жизнен цикъл на даден автомобил от гледна точка на намаляването на вредните емисии. От Toyota посочват, че има изследвания, които показват, че електромобилите и техните батерии са много по-вредни от вредните емисии, отделяни от автомобили с двигател с вътрешно горене.

Най-важно за компанията обаче си остават предпочитанията на потребителите. В САЩ, например, електромобилите към момента заемат по-малко от 2% от автомобилния пазар на страната. Затова и в Toyota не бързат да играят „ва-банк“, а планират да предлагат хибриди, електромобили, бензинови автомобили и модели на водород. Така клиентите ще имат пълен избор.

Снимка: Toyota

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе я се огледайте - колко от форумните електро-фенчета карате електрички и колко само си представяте???
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми купете си парко места бе,аз съм си купил. Все около вас ще има някаква нова кооперация с паркоместа, отидете и си купете. Примерно го купувате за 30 000лв. завинаги си имате място, няма дъжд, няма сняг, няма напечена от слънцето кола или умряла от студ. Кола на ток, зареждате вечер на нощна тарифа, 50 киловата по 5ст. са 2,50лв. и пробег за 300км.А мини с ДВГ 300км. с 2,50лв? Отделно пестиш от ремъци, вериги, масло, спирачките са ти вечни. Само от гориво и консумативи си ще избиеш паркомясто
  • #29
    Анонимен ( преди 3 години )
    Трябва да си имаш собствено парко място или гараж, за зарядно от 1500лв.
  • #28
    Анонимен ( преди 3 години )
    Това със станциите пред блоковете за по 150 лв и обслужването на 100 автомобила не знам как ще стане, та той един електромобил се зарежда с часове. Ще висим по цяла нощ ба балконкте и ще местим коли наоред назад, сигурно и соисъци ще залепим на входната врата, а някой йато се прибере и види свибодно място ще паркира и ще си легне и разправии. Някак не ми се струва реално без постоянно токови станции по обществени паркинги или специално изградени места за зареждане.
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    Рено печелят от ел.колите ППежо също Тесла също.От ел.коли не печелят немци и японци защото са много малко на фона на колите им с двг но отношението ще се изменя в посока на ел.колите и който не инвестира сега в тях е загубен именно тук се вижда непрозорливостта на японските мениджери на които им харесва сегашното двг положение а именно малко вложения много печалби това показва и техническата изостаналост на японците продаващи само благодарение на симпатиите на лумпенариата.
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Вероятно има доста логика в подобно решение. Все пак едва ли някъде извън ЕС електрическите коли ще станат задължителни. В Щатите ще ги купуват, за да се правят на интересни, а в останалия свят може да не узнаят за съществуването им.Иначе по отношение на зареждането, #27 е прав донякъде, но категорично не дава работещо решение. Електрическите коли зареждат на 7,2 кW по 35 км на час, което е достатъчно за ежедневен пробег. Но едва ли може да се организира вечер едночасово зареждане и местене.
  • #25
    До 28 ( преди 3 години )
    Тойота не могат да направят автомобил, който дори да се доближава до Тесла, разглобиха Теслата и казаха в близките 5г. не можем да направим такова нещо. Те просто нямат технология, за да го направят, затова пробутват Мирай. А този Мирай никой не го търси и купува, но те сега второ поколение ще вадят. Какво планиране е това? Тя може да си планира ама няма капацитет да направи нещата , примерно ВАГ 1г. забавиха ел.модела си заради софтуера за безжичните ъпдейти. То не е само батерия и готово.
  • #24
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Публична тайна е че никой не може да прави печалба от електромобили. И докато другите производители са принудени да ги продават на загуба, защото не могат да покрият стандартите за емисии, Тойота нямат такъв проблем защото хибридните им технологично са достатъчно добри. Колкото до технологиите - хибридите и горивните клетки са на много по-високо ниво технологично от батериите за лаптопи.
  • #23
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    цяла Америка кара Форд ф150 а цяла Африка Рено Латинска Америка тоже
  • #22
    Jm ( преди 3 години )
    Тойота е най-голямата автомобилна компания в света. Те правят повече от 10 милиона коли годишно. И когато вземат решения какви коли да планират да направят, те правят сметка кой ще купи те 10 милиона автомобила. Съвсем естествено е да се ръководят от предпочитанията на пазара тук и сега, а не след 10 години. И всъщност далеч не е сигурно какво ще е след 10 години. Защото първо трябва да се построят не само станциите за зареждане, а преди всичко атомните централи, които да произведат тока.
fallback
Последни